سیاسی

خرسند: غرب دوستان نمی‌توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند

حجت‌الاسلام محمد خرسند با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: نامگذاری‌ سال‌ها از سوی رهبری با حکمت و تدبیر است و نقشه راه کشور را برای مدیران و مردم نشان می‌دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که ما در عرصه اقتصاد و فرهنگ با مشکل مواجه هستیم، ابراز کرد:‌ اگر می‌خواهیم کشوری قوی و تأثیرگذار در دنیا بوده و الگویی برای کشورهای اسلامی باشیم باید از علم، اقتصاد و فرهنگ که از مؤلفه‌های قدرت هستند بهره مند باشیم.

امام جمعه کازرون با بیان این‌که کشور ما در عرصه علمی در سال‌های گذشته موفقیت‌هایی را به دست آورده است، افزود‌: در عرصه اقتصاد مشکلاتی داریم که امروز با تحریم‌های دشمنان خود را نشان داده و با تلاش و جدیت باید در اقتصاد جهانی و منطقه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام خرسند اقتصاد تقلیدی از غرب مشکلات ما را حل نمی‌کند، اظهار کرد: برای حل مشکلات کشور باید اقتصاد بومی بر اساس داشته‌های داخلی و با توجه به مبانی اسلامی را مد نظر قرار دهیم.

امام جمعه کازرون با تأکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای غلیه بر مشکلات، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبری اقتصاد مقاومتی که با تکیه بر دانش بومی و با نگاه به خارج که با تحریم و تهدید متزلزل نشود و بتواند بر اقتصاد دنیا تأثیر بگذارد را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان این‌که همه آحاد جامعه باید دست به دست هم بدهند تا اقتصاد پویایی داشته باشیم، اظهار کرد: برای تحقق این مسأله در کنار عزم ملی مدیریت جهادی نیز لازم است.

امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که مدیریت جهادی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند، افزود: مدیرانی که الگوی آنها اقتصاد غرب است نمی‌توانند به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام خرسند با بیان این‌که عملی کردن فرمایشات رهبری و سیاست گذاری ایشان در قبال اقتصاد مقاومتی یک تکلیف شرعی و وظیفه‌ای قانونی است، گفت: مدیرانی باید برای اجرای این سیاست‌ها گماشته شوند که از عمق وجود این سیاست‌ها را باور داشته باشند.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده الگو‌های اقتصادی که دولت‌های قبل به دنبال اجرای آن بودند هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده چون امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی، بیکاری و مفاسد اقتصادی مواجه هستند.

https://shoma-weekly.ir/bSK72U