سیاسی

خداوند عقل دشمنان دین را زایل می‌کند

ین مطلب که وکیلی این حرف‌های ضد قرآنی، احادیث و رساله‌ها را بزند، نکته تازه‌ای نیست، اما توقع این است کسانی که ادعای قانوندان بودن می‌کنند، مسائل را به صورت صحیح بیان کنند. می‌بینیم مردم ما روز به روز بیشتر از گذشته به دستورات اسلام روی می‌آورند و به آن‌ها عمل می‌کنند. باید متوجه این نکته باشیم که هر حکمی در اسلام استدلال دارد و اگر نمی‌توانیم دلیل آن را بفهمیم از بی‌سوادی ما است.
روزنامه قانون چندی پیش در صفحه اولش از قول وکیلی تیتر زده بود اینکه زنان در دادگاه نمی‌توانند مثل مردان شهادت بدهند، تبعیض جنسیتی است و‌‌ همان طور که می‌دانید این مخالف نص صریح قرآن است. گویا دو باره شاهدیم اصحاب فتنه در نشریات زنجیره‌ای رسوخ کرده‌اند و قرار است دو باره اعتقادات ما را زیر سئوال ببرند. به نظر شما آیا باید منتظر باشیم که فتنه‌افکنی‌هایشان دو باره به نشریات و پس از آن جامعه برگردد؟

این مطلب که وکیلی این حرف‌های ضد قرآنی، احادیث و رساله‌ها را بزند، نکته تازه‌ای نیست، اما توقع این است کسانی که ادعای قانوندان بودن می‌کنند، مسائل را به صورت صحیح بیان کنند. می‌بینیم مردم ما روز به روز بیشتر از گذشته به دستورات اسلام روی می‌آورند و به آن‌ها عمل می‌کنند. باید متوجه این نکته باشیم که هر حکمی در اسلام استدلال دارد و اگر نمی‌توانیم دلیل آن را بفهمیم از بی‌سوادی ما است.

اگر چیزی در اسلام واجب یا حرام یا مکروه و... شد، مبتنی بر استدلال‌های محکم علمی و عقلی است. وقتی با پزشکان متدین صحبت می‌کنید، می‌گویند تمام چیزهایی که دین امر یا نهی کرده است، از نظر پزشکی دلایل روشنی دارد. چند وقت پیش بیمارستان رفته بودم و خانم پزشک گفت: «روی پهلوی چپ بخواب». بعد که پرسیدم: «چرا چپ؟» پاسخ داد: «برای اینکه بفهمم فشار دقیق ما چقدر است؟» گفتم: «پس به خاطر همین است که در اسلام روی پهلوی چپ خوابیدن مکروه است». تعجب کرد. نمی‌دانست در اسلام چنین چیزی وجود دارد. گفت: «روی پهلوی چپ خوابیدن ضایعات بدی دارد». در اسلام موارد زیادی از این قبیل هست که بعضی‌ها را پزشکان فهمیده‌اند و بعضی‌ها را هم دارند کم‌کم می‌فهمند. پزشکی به پزشک دیگر می‌گفت: «سر را به صورت سجده روی زمین گذاشتن بسیاری از امراض را رفع می‌کند». من تعجب کردم و گفتم: «در اسلام بر سجده طولانی توصیه شده است».

اگر واقعاً قصد بازی نداشته باشیم و نخواهیم نافرمانی امر خدا را بکنیم، باید در برابر دستورات خدا تسلیم باشیم. در دستورات اسلامی در باب شهادت گفته شد است یک مرد یا دو زن. این حکم شأن زن را پایین نمی‌آورد و نمی‌توانم در این فرصت کم توضیح بدهم علت چیست، ولی یکی از دلایلش این است که وقتی زن را مجبور می‌کنیم برود و شهادت بدهد، مشکلات زیادی برایش به وجود می‌آید، پس بهتر است مرد شهادت بدهد و اگر جایی مرد نبود یا کم بود، زن بیاید و شهادت بدهد.

اسلام تأمین کل هزینه‌های زندگی از قبیل لباس، خوراک، مسکن و... را به عهده مرد قرار داده و به زن گفته است اگر پول داری می‌توانی صرف این چیز‌ها هم بکنی، ولی به هر حال این‌ها به عهده شوهر تو است. همه این‌ها دلیل دارد و وقتی رعایت نمی‌کنیم همه چیز به هم می‌خورد.

توقع این است بعد از ۳۵ سال که از انقلاب گذشته است، این گونه مسائل تبیین و تفهیم شده باشند. خیلی از مراسم عاشورا نمی‌گذرد. مردم طوری به خیابان‌ها می‌ریزند و عزاداری می‌کنند که انگار همین دیروز اتفاق افتاده است و فرقی هم نمی‌کند هوا سرد باشد یا گرم. چرا؟ چون امام ما دستوری از دستورات دین را انجام داده و هنوز که هنوز است این واقعه در بین مردم ما زنده است.

امیدوارم این خانم این مطلب را از روی نادانی گفته باشد.

چه اتفاقی افتاده است که این‌ها احساس کرده‌اند می‌توانند برگردند و این صحبت‌ها را بکنند و اعتقادات مردم را زیر سئوال ببرند.

شاید اشتباهاً تصور کرده‌اند با تغییر دولت میدان بازی پیدا کرده‌اند و حالا دارند آزمایش می‌کنند ببینند مردم پای حرفشان ایستاده‌اند یا نه؟ مردم ما اسلام و دین را شناخته‌اند و آگاهیشان راجع به مسائل دینی به مراتب بیشتر و بالا‌تر از قبل شده است. این‌ها مطمئن باشند میدان برای ضد انقلاب و منافقین باز نخواهد شد، لذا به خودشان رحم کنند و شیوه دیگری را در پیش بگیرند. مردم ایستاده‌اند و در ۹ دی و ۲۲ بهمن در صحنه هستند. من که به سهم خودم در باره آینده مملکت هیچ نگرانی ندارم و این ملت قوی‌تر از همیشه خواهد بود و مردم هم در راه اسلام و انقلاب پیش خواهند رفت.

در سال ۸۸ اهالی فتنه در روز عاشورا آن فجایع را به بار آوردند، مردم در روز ۹ دی به صحنه آمدند و طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند. مقام معظم رهبری روز ۹ دی را روز حماسه نامیدند. الان بعد از چهار سال امثال آقای حجاریان که ظاهراً توبه هم کرده بودند، برای اصحاب فتنه پیشنهادهای جدیدی دارند. حتی بحث تغییر قانون اساسی و انحلال مجلس و امثال این‌ها را مطرح می‌کنند. بعضی‌ها هم می‌گویند باید به دولت فشار بیاوریم تا حصر موسوی و کروبی برداشته شود. آیا فتنه جدیدی در راه است؟

وقتی کسی نافرمانی خدا را کرد، وقتی کسی با احکام دین مبارزه کرد، خدا فکرش را از او می‌گیرد، یعنی دیگر شعورش از این بیشتر نمی‌رسد. به‌جای اینکه بیایند استغفار کنند و با مردم همراه شوند و راه خدا و دین خدا را بروند، چون این کار را نمی‌کنند، خدا روز به روز هم عقلشان را از آن‌ها می‌گیرد و می‌بینید بعد از چهار سال به‌جای اینکه اظهار شرمندگی و خجلت کنند، حرف‌های دیگری را می‌زنند که پشیزی هم ارزش ندارد و هیچ کسی هم به آن‌ها اعتنا نمی‌کند. همه مردم پشت انقلاب و پشت رهبرشان ایستاده‌اند و مطمئن باشید این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش سپرده خواهد شد. تردیدی نیست.

در آستانه چهارمین سالگرد ۹ دی، فکر می‌کنید وظیفه ما برای مقابله با فتنه و جلوگیری از فتنه‌های جدید چیست؟

وظیفه ما هوشیاری است. علما، خانواده‌های عزیز شهدا و آدم‌های سیاستمدار را داریم. به آن‌ها مراجعه کنیم و هر چه را که آن‌ها می‌گویند انجام بدهیم. خوشبختانه آقا را داریم و هر جا مشکل و اختلافی پیش می‌آید به ایشان نگاه می‌کنیم که چه باید کرد؟ و تا انقلاب مهدی (ع) نگاه ما به رهبر انقلاب و ولایت خواهد بود و این پیوند هر روز محکمتر خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/H1c2t5