بین الملل

خبر کوتاه

در بزرگ‌ترین تظاهرات دانشجویی انگلیس دانشجویان این کشور قصد دارند در اعتراض به افزایش هزینه‌های دانشگاه‌ها در مرکز لندن تجمع کرده و بدین وسیله به سیاست‌های دولت انگلیس در عدم حمایت از دانشجویان اعتراض کنند.
در بزرگترین تظاهرات دانشجویی انگلیس دانشجویان این کشور قصد دارند در اعتراض به افزایش هزینههای دانشگاهها در مرکز لندن تجمع کرده و بدین وسیله به سیاستهای دولت انگلیس در عدم حمایت از دانشجویان اعتراض کنند.

قانونگذار بخش مالی نیویورک اعلام کرد با توافق برای اضافه کردن ۳۱۵ میلیون دلار به جریمه قبلی بانک «توکیو ـ میتسوبیشی» اختلافات پیشین با این بانک درباره مبادلات تجاری با یران را حل کرده است. بانک مورد نظر که یکی از بزرگترین بانکهای دنیا است پیش از این مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار جریمه شده بود.

پدر ویشال مهروترا یک پسر بچه هشتساله که در دهه ۱۹۸۰ کشته شد ادعا کرد که پسر وی احتمالا به دست حلقه کودکآزاران وستمینستر کشته شده و اسکاتلندیارد برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت (به آنها) کمک کرده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که داعش و القاعده به دنبال ایجاد درگیریهای طایفهای در داخل عربستان سعودی هستند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا از قانونگذاران این کشور خواست تا اجرای دور جدید تعطیلی پایگاههای نظامی این کشور و محدود کردن ارائه مزایا به نظامیان را با هدف انعطاف پذیری پنتاگون برای رسیدگی به مشکلات بودجه، تصویب کنند.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم پیکر دو عامل استشهادی عملیات قدس را تحویل نخواهد داد و این دو شهید فلسطینی به صورت مخفیانه دفن خواهند شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی خواست تا به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را متوقف کنند.

دهها نفر از اسرائیلیها با برگزاری تظاهرات در خیابانهای قدس اشغالی خواهان برکناری «بنیامین نتانیاهو»
نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی شدند.

«ولادیمیر پوتین» در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای افزایش فشارها بر جدایی طلبان اوکراین اعلام کرد که روسیه هرگز چنین امری را نخواهد پذیرفت.

از زمان سیطره داعش بر مناطقی از عراق از ۱۰ ژوئن تا کنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آواره شدهاند. هزینه فراهم کردن غذا برای حدود یک میلیون نفر از آوارگان عراقی حدود ۲۹ میلیون دلار در ماه است.

میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق باراک اوباما را فردی ناتوان دانسته و گفته وی نمیتواند دور دوم ریاست جمهوری خود را به طور کامل به پایان برساند. گورباچف گفت: هیچکس نمیتواند این قدر در انجام کارهای خود ناتوان باشد.
https://shoma-weekly.ir/xY8t4B