سیاسی

خبرنگاران عامل افزایش بصیرت جامعه هستند

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی قم رسالت مهم خبرنگاران را انتقال خواسته‌های مردم به مسئولان دانست و گفت: خبرنگاران حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند.

حجت الاسلام محمد حسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه زمانی که خبرنگار با یک سوال به مسئول نزدیک می‌شود بهترین موقعت برای بیان خواسته‌های مردم است، گفت: خبرنگاران حلقه واسطه بین مردم و مسئولان برای بیان مطالبات مردم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به لزوم وجود صداقت و راستی در کار خبرنگاران گفت: خبرنگاری شغل الهی است و باید، دید اسلامی و دینی به این شغل داشت تا با داشتن یک هدف مقدس، منشاء اثر رشد و تعالی در جامعه بود.

خبرنگار به بصیرت افزایی مردم کمک می‌کند

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی قم اطلاع‌رسانی به‌هنگام به مردم را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران دانست و اظهار کرد: آگاهی به موقع مردم از اتفاقات و حوادث جامعه باعث می‌شود، مردم دانا به زمان خود باشند.

ذاکری افزود: تبیین حوادث و رویدادهای یک مقطع زمانی خاص با انتقال صحیح خبرنگار، به بصیرت افزایی مردم کمک می‌کند، نمونه‌هایی از این موضوع در سال‌های اخیر در هدایت افکار عمومی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه مسلمانان به دنبال ایجاد حکومتی شایسته با هدف زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) در جهان هستند گفت: خبرنگار مؤمن و متعهد می‌تواند نقش به‌سزایی در آماده‌سازی مردم برای تصمیم‌گیری‌های که هر فرد باید در جامعه مدنی بگیرد، داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: از دیگر رسالت خبرنگار برجسته سازی اخبار به منظور کمک به ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی و توسعه اخلاق در جامه است.

https://shoma-weekly.ir/95P29y