سیاسی

خاکریز مقاومت در نیویورک

رئیس جمهوری اسلامی ایران از سال 84 به صورت مرتب با سفر به آمریکا با اتخاذ سیاست تهاجمی مقابل غرب و رژیم صهیونیستی آنها را به انفعال کشاند و رسانه های غربی و حامیان صهیونیستها را مجبور به دفاع کرد. انقلاب اسلامی با اتخاذ چنین رویکردی از حالت تدافعی در سیاست خارجی خارج و دیگر یک مهاجم قوی با دیپلماسی عمومی فعال در عرصه بین الملل شد
چند ماهی بیشتر از پیروزی گفتمان عدالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 نگذشته بود که احمدی نژاد با آرمان عدالتخواهی عازم نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند. رئیس جمهوری اسلامی ایران از سال 84 به صورت مرتب با سفر به آمریکا با اتخاذ سیاست تهاجمی مقابل غرب و رژیم صهیونیستی آنها را به انفعال کشاند و رسانه های غربی و حامیان صهیونیستها را مجبور به دفاع کرد.
انقلاب اسلامی با اتخاذ چنین رویکردی از حالت تدافعی در سیاست خارجی خارج و دیگر یک مهاجم قوی با دیپلماسی عمومی فعال در عرصه بین الملل شد که پیگیر ارزشها و اصول انقلاب در این عرصه است، مروری بر مواضع احمدی نژاد در سخنرانی های مجمع عمومی سازمان ملل به نوعی رویکرد رئیس جمهور در آخرین نطق او در نشست نیویورک را آشکار می کند.
احمدی نژاد با شجاعت در مجمع عمومی سازمان ملل استکبار جهانی را هر سال به چالش کشید و با طرح سوالات و مباحث مرتبط با جنایات و اعمال غیر قانونی چند کشور عضو این سازمان موضوع ناکارآمدی ساختار سازمان ملل و شورای امنیت را مطرح کرد و خاکریزی از مقاومت در برابر زورگویان در خاک آمریکا و نیویورک شکل داد.
 بخشی از مواضع رئیس جمهور را در سفرهای گذشته مرور می کنیم:
جنگ تحمیلی و بکارگیری سلاح شیمیایی علیه ایران
احمدی نژاد با اشاره به بکارگیری صدام از سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی در 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران می گوید: به راستی این تجهیزات را چه کسانی در اختیار صدام گذاشتند.
نقض آشکار معاهده ان پی تی از سوی برخی کشورها
کسانی که به صراحت مفاد معاهده ان پی تی را نقض می‌کنند، حاضر به امضای معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای نشده‌اند و سلاحهای کشتار جمعی در اختیار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داده‌اند، نه تنها در پی جبران خطاهای خود نیستند بلکه در حرکتی زورمدارانه بر خلاف حقوق مصرح در معاهده ان پی تی در صدد منع دستیابی سایر کشورها به فناوری تولید انرژی صلح آمیز هسته‌ای هستند .
هلوکاست
آن قدر بهانه تأسیس رژیم اشغالگر قدس سست است که مدعیان اجازه نمی‌دهند کسی درباره آن سخن بگوید چون با آشکار شدن حقیقت موضوع فلسفه وجودی این رژیم از بین می رود چنانکه از بین رفته است.
ساختار سازمان ملل
متأسفانه اصرار مداوم برخی کشورهای سلطه طلب برای تحمیل سیاستهای انحصار طلبانه خود بر مراکز تصمیم سازی بین المللی، از جمله شورای امنیت، باعث شده تا بی اعتمادی افکار عمومی جهانی نسبت به سازمان ملل متحد افزایش یافته، اعتبار و کـارآمدی این فراگیرترین نهاد نظام امنیت دسته جمعی، بیش از پیش خدشه دار شود.  در میان همه سازمانهای ناکارآمد، متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در صدر قرار دارد .
جنگ 33 روزه لبنان
در لبنان دیدیم که برخی قدرتها مدت سی و سه روز شورای امنیت را ، به امید غلبه رژیم صهیونیستی ، از تصمیم گیری بازداشتند و زمانی که از پیروزی آن رژیم اشغالگر مأیوس شدند اجازه دادند قطعنامه آتش بس صادرشود . در حالی که وظیفه اصلی شورای امنیت جلوگیری از گسترش نزاع، برقراری آتش بس و متعاقب آن صلح و امنیت است . مردم لبنان باید به چه کسی و کدام سازمانی شکایت کنند؟
بحران اقتصادی غرب
دیگر نمی شود با ایجاد دارایی های کاذب کاغذی، معادل دهها هزار میلیارد دلار ثروت غیر واقعی را به اقتصاد جهان تزریق کرد و با ایجاد کسری بودجه های شدید،تورم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دیگران منتقل کرده و ثروت دیگران را به اقتصاد برخی دولتهای خاص منتقل نمود .
ماشین اقتصاد سرمایه داری لجام گسیخته با تنظیمات ناعادلانه به پایان راه رسیده و از کار افتاده است و این معادله یک سویه قابل دوام نیست.
اشغال فلسطین
اینکه ملتی را بر خلاف همه معیارهای انسانی با زور سلاح و با تبلیغات فریبنده بیش از 60 سال از خانه خود برانند ، با روش های ضد بشری و موشک و حتی تسلیحات ممنوعه بر او بتازند و در مقابل ،حق دفاع مشروع را نیز از او سلب کنند و عجیب تر آنکه در برابر نگاه بهت زده جهانیان ، متجاوزان و اشغالگران را "صلح طلب" و "صاحب حق" و مردم تحت ستم را "تروریست" بنامند .
جنگ 22 روزه غزه
حتی از بازسازی اماکن آنان که در تهاجم وحشیانه 22 روزه صهیونیست ها تخریب شده است ، آنهم در آستانه زمستان، جلوگیری شود و همزمان متجاوزان و حامیان آنان شعار دفاع از حقوق بشر سرداده و دیگران را به این بهانه تحت فشار قرار دهند .
حادثه 11 سپتامبر
در معرفی عوامل حادثه 11 سپتامبر سه نظر اعلام شد :
1- یک گروه تروریستی بسیار قدرتمند و پیچیده که از همه لایه‌های امنیتی و اطلاعاتی امریکا عبور کرده است. این نظر بیشتر از ناحیه دولت مردان امریکا تبلیغ شد.
2- توسط بخشهایی از دولت امریکا و برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصادی امریکا و سیطره او بر خاورمیانه و همچنین نجات رژیم صهیونیستی انجام شده است. اکثریت مردم امریکا و ملتها و سیاستمداران براین باورند.
3- توسط یک گروه تروریستی انجام شده است لیکن دولت وقت امریکا از آن پشتیبانی و بهره‌برداری کرده است. ظاهراً این نظریه طرفداران کمتری دارد.
- مهمترین اسناد اتهام، چند گذرنامه‌ که از میان حجم عظیم خرابه‌ها پیدا شده بود و یک نوار ویدیویی از یک شخص بود که محل سکونت او نامعلوم است ولی اعلام شد که قبلا در تجارت نفت با برخی مقامات امریکایی مشارکت داشته است. اینگونه وانمود شد که به دلیل شدت آتش‌سوزی و انفجار از عاملین انتحاری اثری به دست نیامد.
چند سئوال اساسی بدون پاسخ مانده است .
1- آیا عقل حکم نمی‌کرد که ابتدا تحقیق دقیقی توسط گروههای مستقل انجام و پس از شناساییِ کاملِ عوامل ، برنامه‌ای منطقی برای برخورد با آنها طراحی می‌گردید.
2- به فرض پذیرش نظر دولت امریکا، آیا روش برخورد با یک گروه تروریستی، لشگرکشی گسترده، جنگ منظم و کشتار صدها هزار نفر است؟
3- آیا امکان نداشت مانند برخورد ایران با گروه تروریستی ریگی که چهارصد نفر از مردم بیگناه ایران را کشته و زخمی کرده بود اقدام می‌شد؟ در عملیات ایران به هیچ بیگناهی خسارتی وارد نشد.
- پیشنهاد می‌شود که سازمان ملل درباره 11 سپتامبر یک گروه حقیقت یاب مستقل تعیین نماید تا بعدها عده‌ای اظهار نظر دربارۀ آن را ممنوع نکنند.
انرژی صلح آمیز هسته ای
- انرژی هسته‌ای ، پاک و ارزان و نعمتی خدادادی و از بهترین جایگزینها برای کاهش آلودگیهای ناشی از سوخت فسیلی است.
- معاهده N.P.T به تمام اعضاء اجازه داده است که بدون محدودیت از آن بهره ببرند و آژانس موظف به حمایت و پشتیبانی فنی و حقوقی از آنها شده است.
- بمب اتم بدترین سلاح ضد بشری است که باید به طور کامل محو گردد. معاهده N.P.T توسعه و انباشت آن را ممنوع و خلع سلاح را ضروری شمرده شده است.
- اما ملاحظه کنید دارندگان بمب اتم و برخی اعضاء دائم شورای امنیت چه کرده‌اند :
- انرژی هسته‌ای را معادل بمب معرفی و با ایجاد انحصار و فشار بر آژانس آن را از دسترس اکثریت ملتها دور کرده‌اند و همزمان بمب‌های اتمی خود را حفظ کرده و ارتقاء داده‌اند. حتماً شنیده‌اید که دولت آمریکا در سال جار ی80 میلیارد دلار برای بمب‌های هسته‌ای خود اختصاص داده است.
این اقدامات باعث شده است که ؛
- نه تنها خلع سلاح اتفاق نیفتاده است بلکه تولید بمب اتم در برخی مناطق از جمله توسط رژیم اشغالگر و تهدیدگر صهیونیستی اشاعه یافته است.
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شما پیرامون آخرین حضور احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در نیویورک به عنوان نماد و نماینده ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه این حضور یک فرصت بین المللی در اختیار کشور قرار می دهد تا دیدگاه‌ها و مواضع خود را از یک تریبون در عرصه جهانی مطرح کند، تصریح کرد: غیر از سخنرانی در مجمع عمومی زمینه‌های خوبی برای گفت‌وگوهای دو جانبه و چند جانبه کشورها ایجاد می شود و فرصت رایزنی با سران همه کشورها به ویژه اعضای جنبش عدم تعهد وجود دارد که احمدی نژاد ریاست آن را بر عهده دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این سفر مواضع ملت و نظام اسلامی در ارتباط با موضوعات مهم جهانی را مطرح می کند، تاکید کرد: انتقادات موکد مقام معظم رهبری در ارتباط با ساختار سازمان ملل، بی عدالتی شورای امنیت و حق وتو و مسائل روز جهان اسلام از موضوعات با اولویت بالا برای طرح در نیویورک است.
نقوی حسینی موضوع اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را نیز از اهمیت بالایی برای طرح در مجمع عمومی سازمان ملل برخوردار دانست و افزود: بحران سوریه، فلسطین، حقوق هسته ای کشور و برخورداری از این انرژی صلح آمیز و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران بدون هیچ دلیل منطقی باید از موضوعات مطرح از سوی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل باشد تا نهایت بهره برداری از این سفر صورت گیرد.

https://shoma-weekly.ir/bIm2nc