سیاسی

حیات طیبه ارمغان آور تعادل است

در جمع فرماندهان و مسوولان شعب نیروی مقاومت بسیج دفتر مرکزی کمیته امداد اما م خمینی (ره) گفت : بسیج و بسیجی در واقع مولود و مظهر انطباق تفکرو اندیشه الهی و عمل صالح است .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن تسلیت ایام ماه صفر و گرامی داشتن هفته بسیج یادآور شد : امام خمینی رحمت الله علیه با الهام از درس ها و آموزه های قیام امام حسین (ع) و عاشورا که به عنوان یک ذخیره ارزشمند و بی نظیر اجتماعی ، فرهنگی ، تربیتی وآموزشی است که در واقع دنباله تحقق اهداف رسالت نبی اکرم (ص)و بر دو محور استوار بوده یکی عالم کردن مردم و دیگری عاقل نمودن مردم با تهذیب نفس و تزکیه ، شجره طیبه بسیج را بعنوان یکی از قطعات نظام سازی اسلامی ایجاد نموده و اکنون محصول و ثمرات این مولود مبارک در سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان قابل مشاهده و سبب توفیقات مختلف و ماندگاری در حوزه های گونا گونی شده است .

انواری افزود : بسیج شجره طیبه ای است که اصول و مبانی آن ثابت و مبتنی بر هویت اسلامی و میوه های آن گسترده که منطبق با هر زمان میوه های شیرین ، گوارا و آرام بخش تولید می کند .

وی در ادامه گفت : در تفکر و ابتکار حضرت امام (ره) بسیج قطعه ای از عناصر تشکیل دهنده و نظام سازی ایشان بر اساس احکام الهی است . همچنین عمل به جنبه های اندیشه ای و رفتاری بسیج در حقیقت ، مرور و بازخوانی واقعه کربلا و عاشورای حسینی (ع) است که بنیان و اساس آن ، فریضه انسان ساز امر به معروف و نهی از منکرمی باشد ، بویژه در این ایام که بطور خود جوش و فطری یک همبستگی عظیم اجتماعی در ارتباط با قیام حضرت ابا عبدالله (ع) در سطح کشورمان و دیگر کشورها بوجود آمده و رو به گسترش است ، فرصت مغتنمی است تا از این سرمایه که نعمت بسیار گرانسنگی برای قاطبه مسلمانان می باشد در راستای تکالیف و رسالت مان بهره گیری مناسب را داشته باشیم و آنچه در این میان مهم و عامل تعادل است رعا یت و پایبندی همزمان شور حسینی و شعور حسینی است . برای درک وآشنایی عمیق تر و موثر تر پیام عاشورا ، سرمایه گذاری بیشتر در تفهیم تفکر این پیام ضروری است زیرا گاهی مشاهده می شود ارزش ها فکری در حوزه عمل به ضد ارزش مبدل شده است و این جریان رد پایی از دشمنان اسلام و نظام اسلامی است که از این طریق نیز می خواهند افراد صالح و کیان خانواده ها را متزلزل نمایند که میبا یستی با بصیرت انقلابی از حریم خانواده و جامعه پاسداری کرد .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نسبت به رسالت بسیج و بسیجیان تاکید کرد : یک بسیجی مورد نظر امام و رهبری بطور مستمر مثمر ثمر بوده و ادای تکلیف در هر شرایطی بدور از محاسبات مادی از ویژگی های یک بسیجی مورد نظر است. برای انجام رسالتی که بر عهده ما بعنوان یک بسیجی قرار گرفته، ابتدا لازم است در خود تغییراتی را بوجود آوریم و برای این دگرگونی پربرکت ، بهترین الگوها معصومین (ع) هستند . هر چقدر حوزه اندیشه و عمل (صالح ) به هم نزدیکتر باشد ، به مراتب حیات طیبه نیز نزدیکتر می شویم و متعاقب آن ، به یک تعادل در قوای فکری و رفتاری قرار می گیریم که آثار آن ها در ثمر بخش بودن ما جلوه می نماید و به هر میزان که تفکر و رفتارمان با هم متفاوت و از هم دور باشد ، در واقع به خود فراخوان شده ایم بجایی اینکه به خداوند فراخوان شده باشیم . رسیدن به باور قلبی در خدمت به دیگران وکسب رضایت الهی و انتخاب بهترین راهکارها در جذب دیگران ، سرلوحه برنامه ها و فعالیتها بسیج می بایستی قرار بگیرد و این توفیق نیزباتمرین و خود سازی و گوش جان سپردن به ندای الهی و به خداوند پناه بردن حاصل می شود.

انواری در پایان تصریح کرد : نهاد مقدس بسیج متکی بر تقوا ، ولایت مداری ، عدالت محوری و ارزش گرایی و متکی بر حضور گسترده مردم و توسعه دهنده پیوندها و ارتباطات اجتماعی میان مردم است که امداد گران بسیجی در تحقق هر چه شایسته تر این مصادیق ، رسالت خطیری بر عهده دارند .

https://shoma-weekly.ir/5Mo6Sy