سیاسی

حوادث هفته حقوق بشر آمریکایی بصیرت مردم را افزایش داد

برخی از مردم به شهید بهشتی توهین می‌کردند و به ایشان تهمت سازش‌کار بودن می‌زدند و ایشان را مقصر اصلی شهادت آیت‌الله طالقانی می‌دانستند که با پیش آمدن این اتفاقات در هفته حقوق بشر آمریکایی، برگشتند و طرفدار انقلاب و مظلومان این حادثه شدند.
فرزند شهید محمدصادق اسلامی با اشاره به وجود تهمت‌های همیشگی ضد افراد انقلابی در همه دوران‌ها گفت: آمریکا به هیچ چیزی جز منافعش فکر نمی‌کند.

علیرضا اسلامی در گفت‌وگو با دانشجو خبر به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: اینکه بگوییم آمریکا مجری حقوق بشر در دنیاست، در واقع خودمان را فریب داده‌ایم و حقایق را نادیده گرفته‌ایم چرا که آمریکا به چیزی جز منافعش فکر نمی‌کند.

وی ادامه داد: هر کسی که بخواهد مردم را روشن کند و آگاه سازد، آمریکا از راه‌های مختلف وارد می‌شود و نقشه نابودی وی را می‌ریزد. در دهه ۶۰ نیز در همین هفته حقوق بشر آمریکایی بسیاری از افراد که روشنگری می‌کردند را به شهادت رساندند که پدر بنده نیز یکی از این افراد بود.

فرزند شهید صادق اسلامی در تشریح نحوه شهادت پدر و یارانش تشریح کرد: صدای انفجار که آمد، ما با هماهنگی فرمانده‌مان به مسجد رفتیم. یکی از بستگان ما که بنا هم بود، ما را راهنمایی می‌کرد که از کدام قسمت گودبرداری کنیم تا افراد محبوس در زیر آوار با کمترین جراحات را بیرون بکشیم.

اسلامی در ادامه افزود: تعدادی از جنازه‌ها را بیرون کشیدیم، حدود ۲۴ نفر هم سالم ماندند که در آن روز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند. بسیاری از شهدا نیز به هیچ وجه قابل شناسایی نبودند و سر و اعضای مختلف بدنشان آسیب دیده بود.

وی در ادامه تشریح جزئیات ماجرا عنوان کرد:‌ برخی از مجروحان را به بیمارستان بردیم و تا حول و حوش ساعت ۳ بامداد درگیر امور آن‌ها بودیم. من آن زمان در دادستانی انقلاب هم فعالیت می‌کردم، امنیت شهر به دست نیروهای مردمی بود و حاکمیت به دست شهربانی نیفتاده بود.

فرزند شهید اسلامی یادآور شد: من همان جا به مسئولمان گفتم احتمال کودتا می‌دهم چرا که در روزهای قبلش نیز چندین صندوق اسلحه کلاشینکف و سایر تجهیزات را در فرودگاه گرفته بودیم البته خداوند را شاکریم که کودتایی صورت نگرفت.

اسلامی اضافه کرد: فردای آن روز البته قرار بود در اوین شورش کنند. یکی از منافقین مذهبی‌نما قصد ترور شهید لاجوردی را داشت که شهید کچویی ترور شد و آقای لاجوردی سالم ماندند تا نقشه دشمنان اجرایی نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: خون این شهدای عزیز سبب شد تا هم امنیت ما پایدار بماند و هم اینکه مردم عزیزمان نسبت به نفاق و منافقان آشنایی پیدا کنند چرا که مردم ما نسبت به منافقان شناخت نداشتند و به افراد انقلابی برچسب‌های اشتباه می‌زدند.

فرزند شهید اسلامی به ذکر یک مثال در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: برخی از مردم به شهید بهشتی توهین می‌کردند و به ایشان تهمت سازش‌کار بودن می‌زدند و ایشان را مقصر اصلی شهادت آیت‌الله طالقانی می‌دانستند که با پیش آمدن این اتفاقات در هفته حقوق بشر آمریکایی، برگشتند و طرفدار انقلاب و مظلومان این حادثه شدند.

اسلامی بیان داشت: مردمی که در ماه مبارک رمضان حوادث تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین شهادت هموطنانمان را دیدند، باید بدانند که در آن زمان هر روز از این اتفاقات رخ می‌داد و امنیت و آرامش نداشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید راه شهیدان نظام را ادامه دهیم چرا که امنیت کشور در سه دهه‌ گذشته را مرهون آن‌ها هستیم. با نگاهی به وضعیت امنیت در کشورهای منطقه به نقش پررنگ شهیدان پی می‌بریم و قدر آن‌ها را بیشتر از پیش می‌دانیم.

لازم به ذکر است، شهید محمدصادق اسلامی عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود که در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در جریان بمب‌گذاری در دفتر این حزب به شهادت رسید.

https://shoma-weekly.ir/Mw9epF