سیاسی

حمیدرضا ترقی: لیبرالیسم فرهنگی وزارت ارشاد را با مشکل مواجه می کند

سردبیر هفته نامه شما گفت : ما رئیس جنبش عدم تعهد بودیم از این ریاست خیلی استفاده نکردیم و این تشکیلات به فراموشی سپرده شد .
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مناظره برنامه تیتر امشب که به بررسی کارنامه دوساله دولت یازدهم می پرداخت، با بیان این مطلب افزود : تمامی دولت ها پس از روی کار آمدن با مشکلات به جای مانده از دولت های پیشین مواجه هستند اما باید توجه داشت که دولت ها تکمیل کننده راه هستند و نباید اقدامات و تلاش های پیش از خودشان را تخریب کنند .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، ترقی نقاط قوت دولت تدبیر و امید را در دو حوزه سلامت و سیاست خارجی دانست و تصریح کرد : رضایتمندی مردم در حوزه سلامت نشان دهنده تلاش ها و اقدامات موثر دولت در این زمینه است .

وی ادامه داد : تلاش مجدانه و خستگی ناپذیر رزمندگان ما در عرصه سیاست خارجی برای حل و فصل مسئله هسته ای کشورمان ، به خوبی نشان می دهد که تاکنون هیچ دولتی به این اندازه در حوزه سیاست خارجی سرمایه گذاری نکرده است .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تمرکز سیاست خارجی برای حل مسئله هسته ای ، فعالیت سایر حوزه ها را کمرنگ کرده است ، بلاتکلیفی برخی از سفارتخانه ها به علت نداشتن سفیر ، استفاده نکردن از ریاست بر جنبش عدم تعهد ، بازگردانده نشدن اعتبار به گذرنامه های ایرانی و برخورد نامناسب با زائران ایرانی در عربستان سعودی را از مصادیق مشکلات سیاست خارجی دانست .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عملکرد دولت در حوزه فرهنگی را نامناسب ارزیابی و تصریح کرد : نقش اصلی دولت در حوزه فرهنگ جهت دهی ، هدایت ، نظارت و فراهم کردن زمنیه فعالیت تمامی بخش هایی است که به عنوان بازوان فرهنگی کشور می توانند سیاست های فرهنگی را محقق کنند .

وی افزود : دولت با لایحه بودجه ای که به مجلس داد و اعتبارات ناچیزی که در بودجه برای بخش فرهنگی در نظر گرفت نشان داد که فرهنگ در کشور همچنان مظلوم است .

ترقی در عین حال افزود : البته حمایت از شرکت های دانش بنیان و مصوباتی که دولت برای حمایت از این شرکت ها داشته و تحول در علوم انسانی جز فعالیت های مناسب دولت در بخش فرهنگی است که نباید نادیده گرفت .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره لغو کنسرت ها در روزهای گذشته گفت : اگر قرار باشد هر معاونتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خطوط قرمز دینی را کنار بزند و بر اساس لیبرالیسم فرهنگی عمل کند حتما با مشکل مواجه می شود .

وی ادامه داد : در وضعیتی که اعتیاد در کشور ، میان دانش آموزان رخنه کرده ، مهمترین مسئله تربیت نسل آینده و افرادی است که تدوام بخش راه انقلاب باشند نه اینکه لغو یک کنسرت در شهری مذهبی همچون مشهد تا این اندازه مهم جلوه کند .

محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از این گفتگو در تبیین عملکرد فرهنگی دولت گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 درصد کل بودجه فرهنگی را در اختیار دارد و 83 درصد بودجه فرهنگی کشور به 37 نهادی اختصاص می یابد که در حوزه اختیارات دولت نیست اما هر اتفاقی در حوزه فرهنگ رخ می دهد وزارت فرهنگ مسئول است و وزیر فرهنگ باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد .

حق شناس حوزه فرهنگ را به علت حساسیت های ویژه ، حوزه دشوار و پیچیده ای برای دولت ها دانست و اظهار داشت : نهادهای تصمیم گیر زیادی در حوزه فرهنگ کشور فعال هستند که در امور فرهنگی مداخله می کنند و دست دولت را می بندند .

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عرصه سیاست خارجی را از نقاط قوت دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد : دولت در ابتدای کار با انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه کمک کرد این پرونده در جایگاه تخصصی خود قرار بگیرد .

حق شناس با تاکید بر اینکه در دوسال دولت تدبیر و امید به اندازه هشت سال دولت پیشین در عرصه سیاست خارجی کار شده است ادامه داد : کارآزموده ترین فرزندان این کشور در عرصه دیپلماسی ، مذاکرات هسته ای کشورمان را بر مبنای نرمش قهرمانانه و سیاست برد - برد ادامه داده اند و امیدواریم به نتیجه مطلوب نیز دست یابند
https://shoma-weekly.ir/bQ5eZf