سیاسی

حمیدرضا ترقی: استقراض شخصیت اصلاح طلبان نشان فقدان پایگاه مردمی آنهاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با موثر دانستن شورایاری ها بر قانونمند شدن آن در آینده و مشارکت بیشتر مردم در این انتخابات تاکید کرد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با موج درباره نشست اخیر بین حزب موتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران گفت: در ادامه مذاکرات بین موتلفه و گروه های اصولگرا به منظور ایجاد همگرایی این جلسات برگزار شد. موضوعات مجزا بین ایثارگران و پایداری به بحث گذاشته شد و توافقات برای همگرایی به دست آمده است که امیدوار هستیم این چارچوب به دست آمده با دیگر گروه های سیاسی برقرار شود. البته جزییات محتوا و چارچوب نشست را امروز محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در مصاحبه ای خواهند گفت.

ترقی درباره شورا یاری ها و کیفیت برگزاری انتخابات این دوره گفت: انتخابات شورایاری ها بیشتر مبتنی بر خاستگاه های محلی طراحی شده است و طبیعتا نقاط ضعف و قوت دارد. با توجه به این که چهارمین انتخابات برگزار شد جا دارد که بعدها به صورت قانون درآید و این امر در میزان مشارکت مردم در پی گیری مسائل محلات موثر است. مردم هم در تعیین سرنوشت خود سهیم خواهند شد. این مسأله به لحاظ تقویت روحیه جمعی ،تاثیرات فرهنگی خوبی دارد. البته نوع میزان مشارکت مردم در این دوره زیاد نبوده است ولی به نظر می رسد چون هنوز گام های تازه ای برداشته شده و بیشتر به سوی جمع گرایی می رویم، می توانیم آینده بهتری را هم برای این انتخابات تصور کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس هم گفت: در صورت اجرای این طرح، مجلس به جایگاه واقعی خودش نزدیک می شود و از پرداختن به مسائل بخشی باز می دارد. نمایندگان که در استان انتخاب شوند از وزن بیشتری در سطح استان برخوردار می شوند. به علاوه سطح کیفی نمایندگان و پایگاه اجتماعی آنها هم بالاتر خواهد رفت. چون باید استانی فکر کنند و ذهنشان در پیگیری مسایل منطقه ای کند نمی شود.این کلان نگری باعث می شود که جایگاه واقعی مجلس پیدا شود و از درگیر شدن در مسائل ریز حوزه های انتخابیه و مسائل اجرایی دور می کند. از طرفی دولت با فراغ بال به امور خود رسیدگی می کند و درگیر تغییرات نمایندگان نمی شود. همچنین ثبات مدیریت در شهرها تقویت می شود. در مجموع به نفع کشور و مردم خواهد بود.

ترقی درباره حادثه شیراز و حمله به علی مطهری هم گفت: مقام معظم رهبری فی نفسه این کارها را تقبیح کردند. چه در حوادث قم و چه در 14 خرداد. کسانی که دست به چنین کارها می زنند تابع نظر ولی فقیه نیستند. باید در این ماجرا به دنبال کسانی گشت که اعتقاد به ولایت فقیه ندارند. این اتهاماتی هم که از سوی اصلاح طلبان علیه اصولگرایان مطرح می شود خلاف واقع است. نکته دیگر این که اگر به استناد قضاوت مطهری درباره فتنه 88 - که مناظره احمدی نژاد را عامل قضایای فتنه دانست- خود ایشان هم مقصر است و به رفتارهای هر دو باید رسیدگی شود. به هر حال حرف هایی زده شده که تحریک برانگیز بوده است.

عضو شورای مرکزی موتلفه درباره ائتلاف اصلاح طلبان با ناطق نوری برای انتخابات سال آینده نیز گفت: بعید است که ناطق نوری به اصلاح طلبان چنان امتیازی دهد. به نظر می رسد که اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که از چهره های اصولگرا قرض بگیرند و پایگاه مردمی به دست بیاورند. این که اصلاح طلبان از چهره های اصولگرا قرض بگیرند نشان دهنده فقدان چهره و چهره های کاریزما است. لذا از روی نادانی و ناچاری دنبال چنین چهره ای می گردند که نشان از ضعف و عدم پایگاه مردمی آنهاست

https://shoma-weekly.ir/D3QcFb