سیاسی

حمایت گسترده از تشکیل اتحادیه احزاب حامی مقاومت

عضو هیأت موسس اتحادیه احزاب حامی مقاومت گفت: همه احزاب جریان‌های سیاسی حمایت قاطع خود را از تشکیل اتحادیه بین‌المللی برای حمایت از مقاومت اعلام کردند.
مهدی صولی قائم‌مقام مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری کمیسیون اتحادیه احزاب حامیان مقاومت اسلامی که در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در هتل استقلال تهران برگزار شد، اظهار داشت: با حمایت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سال گذشته در حاشیه بیست و هشتمین اجلاسیه وحدت کمیسیون نقش احزاب کشورهای اسلامی جهان در تحقق وحدت امت اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

صولی ادامه داد: بر اساس مصوبات این کمیسیون که به تصویب این کنفرانس نیز رسید رهبران و دبیران کل احزاب در سازمان‌های سیاسی شرکت‌کننده در این کمیسیون توافق کردند کمیته‌ای برای اجرایی‌سازی مصوبات این جلسه تشکیل شود و تحت اشراف مجمع تقریب مذاهب قرار بگیرد.

قائم‌مقام بین‌الملل حزب مؤتلفه تصریح کرد: قرار شد اعضای این کمیته در نشستی امور مربوط به تشکیل اتحادیه از احزاب جهان اسلام را مورد اولویت قرار دادند و در راستای اجرای این مصوبه و مسائل پیش روی مسلمانان و تلاش‌های رژیم صهیونیستی که سعی دارد اهمیت مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را کم اهمیت کند، قرار شد نشستی مقدماتی در بیروت با موضوع تأسیس اتحادیه احزاب حامی مقاومت تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نشستی حدود سه ماه قبل در بیروت تشکیل شد و رهبران و دبیران 10 حزب برجسته در آن حضور داشتند که در آنجا پیش‌نویسی با عنوان منشور اتحادیه جهانی احزاب حامی مقاومت به تصویب اعضا رسید.

صولی همچنین یادآور شد: در نشست بیروت کمیته دبیرخانه موقتی توسط حزب الله لبنان، حزب مؤتلفه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شد تا فهرست اولیه‌ای از احزاب حامی مقاومت در سراسر جهان را تدوین و از دبیران و رهبران کل این احزاب برای شرکت در اولین نشست هیأت موسس احزاب حامی مقاومت در تهران دعوت کنند.

عضو هیأت موسس اتحادیه احزاب حامی مقاومت گفت: طبق این لیست رهبران حدود 30 حزب و سازمان سیاسی برگزیده جهان که از حامیان مقاومت هستند به تهران دعوت شدند تا همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس وحدت اسلامی اولین نشست احزاب هیأت موسس حامی مقاومت در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: این نشست دیروز برگزار شد و اعضای شرکت‌کننده در کمیسیون پیش‌نویس تدوین شده پیش نویس میثاق که از سوی کمیته مشترک تدوین شده بود را مورد بررسی قرار دادند و علاوه بر احزاب خارجی تعداد زیادی از احزاب داخل کشور و به ویژه احزاب عضو هیأت رئیسه خانه احزاب نیز حضور موثر و فعالی داشتند.

صولی تاکید کرد: همه سلیقه‌ها و احزاب جریان‌های سیاسی حمایت قاطع خود را از تشکیل اتحادیه بین‌المللی برای حمایت از مقاومت اعلام کردند و گفتند حمایت از قدس شریف و مبارزه با رژیم صهیونیستی از اصول مشترک همه احزاب است.

قائم مقام بین الملل حزب موتلفه درباره برنامه‌های آینده گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته میثاق امروز نهایی می‌شود و برای همه احزاب مرتبط در سراسر جهان ارسال خواهد شد و بناست با احزاب موثر جهان نشست‌های متعدد دو جانبه و چند جانبه برگزار شود و بعد از آن تشکیل دبیرخانه و هیأت رئیسه و اعلام رسمی تأسیس اتحادیه انجام خواهد شد.

+++

https://shoma-weekly.ir/FH4RBv