سیاسی

حمایت اصولگرایان از روحانی بعید است

تاکنون جامعه روحانیت مبارز از حسن روحانی به عنوان کاندیدای مورد نظر نام نبرده است و بعید به نظر می‌رسد اصولگرایان به سمت حمایت از روحانی بروند.
عضو هیئت نظارت حزب موتلفه اسلامی بر این عقیده است که اصولگرایان تاکنون به جمع بندی نهایی برای انتخابات نرسیده‌اند و سعی دارند تا هرچه سریعتر به گزینه‌ای که در سایر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اشراف دارد را انتخاب وحمایت کنند.

احمدکریمی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با نامه‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت نامزدهای اصولگرایان، گفت: آنچه که امروز تشکل‌ها و احزاب به عنوان مصداق مطرح می‌کنند فقط یک گمانه‌زنی است. در زمان انتخابات افراد متعددی مطرح هستند و این دلیلی بر این نیست که حتما همه گزینه‌ها کاندیدای نهایی می‌شوند.

وی ادامه داد: هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برای انتخابات طبیعتا گزینه‌هایی را دارند اما رسیدن به گزینه‌ نهایی برای انتخابات مستلزم این است که در شورای مرکزی تصمیم گیری شود. در حال حاضر ما به عنوان تشکل‌های اصولگرایی در حال بررسی گزینه‌ها هستیم و پس از عبور از این مرحله به سوی بررسی ویژگی و اولویت‌های افراد انتخاب شده می‌رویم.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه کاندیدایی که انتخاب می‌کنیم باید مسائل اقتصادی را در اولویت داشته باشد، خاطرنشان کرد: سروسامان دادن مسائلی همانند اقتصاد و حداقل معیشت مردم باید در اولویت کاندیدای ما باشد. البته رئیس‌جمهور باید در سایر بخش‌ها اعم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشراف داشته باشد و به نوعی صاحب نظر و عقیده باشد.

وی ادامه داد: رضایت مردم همواره اولویت اول ما است و رضایت هم زمانی صورت می‌پذیرد که حداقل‌های معیشت برایشان فراهم باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه پروژه وحدت اصولگرایان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اصولگرایان تاکنون با جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخاب یک گزینه به نتیجه نرسیده‌اند، البته گزینه‌های متعددی مطرح هستند اما هیچ‌ گزینه‌ای نهایی نشده است.

کریمی اصفهانی با اشاره به نقش و جایگاه ناطق نوری، گفت: ایشان از چهره های سابقه دار هستند. وی از مسائل جامعه و انقلاب و غیره اطلاعات کافی و کامل دارند، اما اینکه وی چه نظری برای انتخابات را دارد نمی‌دانم اما آقای ناطق همواره به عنوان یک صاحب نظر برای همه، فردی مورد اعتماد و احترام است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، ادامه داد: تاکنون جامعه روحانیت مبارز از حسن روحانی به عنوان کاندیدای مورد نظر نام نبرده است و بعید به نظر می‌رسد اصولگرایان به سمت حمایت از روحانی بروند.

https://shoma-weekly.ir/7Te0Gt