بین الملل

حمام با کتری در بحران انرژی بودجه نظامی آمریکا رکورد زد! نحوه برخورد پلیس آمریکا با یک برانداز بازگشت به عصر حجر

حمام با کتری در بحران انرژی

گزارش شبکه انگلیسی «itv NEWS» از دسته و پنجه نرم کردن شهروندان انگلیسی با بحران انرژی منتشر شد. طبق این گزارش ارقام جدید نشان می‌دهد که در ماه آوریل آینده، 8/4 میلیون خانواده انگلیسی با بحران انرژی روبه‌رو می‌شوند؛ یعنی یک سوم انگلیسی‌ها! شهروندان حتی نحوه حمام کردن خود را تغییر داده و برای کاهش بهای انرژی خود، حمام با کتری را برگزیده‌اند!

بودجه نظامی آمریکا رکورد زد!

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع، لایحه حمایت از هزینه‌های نظامی بی‌سابقه پنتاگون را تصویب کرد. طبق این گزارش، مجلس نمایندگان از قانونی حمایت کرد که طی آن، راه برای دستیابی وزارت دفاع آمریکا به بودجه‌ای به ارزش 858 میلیارد دلار در سال آینده هموار می‌شود. این مبلغ بالاترین میزان بودجه دفاعی آمریکاست و حدود 45 میلیارد دلار بیشتر از پیشنهاد جو بایدن بوده است. این لایحه به قانون مجوز دفاع ملی یا NDAA موسوم شده است و نمایندگان مجلس آمریکا هم با رأی 350 به 80 آن را تصویب کردند. این بودجه شامل هزینه‌های نظامی از جمله افزایش 4/6 درصدی دستمزد سربازان، بودجه برای خرید سلاح، کشتی و هواپیما و همچنین حمایت از تایوان در برابر چین و دفاع از اوکراین در مقابل تهاجم روسیه می‌شود.

نحوه برخورد پلیس آمریکا با یک برانداز

فواد ایزدی، عضو ‌‌‌‌‌‏هیئت علمی گروه مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران با انتشار فیلمی از نحوه برخورد پلیس آمریکا با یک شهروند نوشت: طرف به اداره پلیس زنگ میزنه و میگه می‌خواد دولت آمریکا را سرنگون کنه و فحش میده. پلیس سریع میره در منزل طرف و درجا او را میکشه. دولت آمریکا در مورد براندازی با کسی مماشات نمیکنه و ویدئو مربوطه را منتشر میکنه تا برای دیگران درس عبرتی باشه و هم‌زمان ادعای آزادی ایران را داره.

بازگشت به عصر حجر

مارین لوپن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و سیاستمدار معروف فرانسوی گفت: شما نمی‌توانید علیه روسیه جنگ انرژی راه بیندازید در حالی که ما خودمان انرژی نداریم، این احمقانه است تحریم‌هایی که اکنون اتخاذ می‌شود عواقب بسیار جدی‌تری برای مردم خودمان دارد تا دولتی که این تحریم‌ها علیه او اعمال می‌شود. فرانسه به دلیل سیاست‌های کوته‌فکرانه شما در حال بازگشت به عصر حجر است.

https://shoma-weekly.ir/CmiF9O