سیاسی

حل مشکلات محیط زیست نیازمند به کارگیری تمام علوم است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از معضلات قابل توجه کشور، مسائل محیط زیست است. معتقدم برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست، نیازمند به کارگیری تمامی علوم هستیم.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برنامه های درنظر گرفته واحد علوم و تحقیقات، برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد: امسال برای اولین بار رشته های جدیدی برای مقطع کارشناسی درنظر گرفتیم که از جمله این رشته ها مهندسی برق، مهندسی عمران، حقوق، مدیریت و رشته های علوم پایه است همچنین برای کیفیت بخشی و توجه بیشتر به رشته های کارشناس ارشد و دکتری توجه داریم.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز آزمایشگاه های جدیدی را برای این واحد دانشگاهی درنظر گرفتیم که به تدریج در دست بهرهبرداری قرار می گیرد تا امکان استفاده دانشجویان وجود داشته باشد.
رئیس واحد علوم و تحقیقات در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوبرای سال تحصیلی آینده گفت: سال گذشته در تمامی مقاطع و رشته ۱۲ هزار نفر دانشجو جذب شدند و امسال امیدواریم تعداد دانشجویان از تعداد سال گذشته کمتر نباشد.
دکتر عباسپور در مورد توجه به مباحث محیط زیستی وارائه خدمات با این محوریت تصریح کرد: این واحد دانشگاهی به عنوان دانشگاه سبز انتخاب شده و از انرژی های طبیعی استفاده می شود که درنظر داریم مکانیزم های استفاده شده را به عنوان الگویی در جامعه ترویج دهیم.
وی از ایجاد شرکتی دانش بنیان برای تولید کمپوست حاصل از پسماندهای تولیدی دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این مساله اقداماتی برای ساخت زباله سوز پلاسمایی درنظر گرفته شده که سعی داریم چنین طرح هایی را برای کل جامعه الگو سازی کنیم.
رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به مزرعه باد برای ارتقای شرایط زیست محیطی یادآور شد: از انرژی های طبیعی برای پیشبرد کارهای روزانه استفاده خواهد شد.

دکتر علی عباسپور افزود: محیط زیست موجودی زنده است که متاسفانه بی عدالتی‌های زیادی به آن شده و در نتیجه آن معضلاتی نظیر افزایش کویر، انتشار ریزگردها، کمبود آب، آلودگی هوا، گازهای گلخانه‌ای و گرم شدن زمین، تغییرات اقلیم و .... حاصل شده که در نهایت دامان خودمان را گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: حل مشکلات و معضلات محیط زیست نیازمند همکاری، عزم و اراده ای ملی دارد. معتقدم تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، مراکز، مسئولان و خود مردم وظیفه حفاظت از محیط زیست را دارند و باید در این زمینه فعالیت کنند.

https://shoma-weekly.ir/4PBLYR