سیاسی

حقانیت لیبرال دموکراسی ترک برداشته است

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به بیداری اسلامی و شکست‌های پیاپی‌آمریکا و غرب در منطقه تاکید کرد: حقانیت لیبرال دموکراسی ترک برداشته است.
اولین اجلاس بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی روزهای 8 و 9 بهمن‌ماه سال جاری، به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی(WAIA) در تهران برگزار می‌شود .
دکتر علی اکبر ولایتی  دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در گفت وگویی با پایگاه اینترنتی این جبهه درباره  پیوند انتخابات مجلس نهم و بحث بیداری اسلامی سخن گفته است.
متن تلخیص شده  این گفت وگو به این شرح است:
  * کمتر از  45 روز به انتخابات مجلس نهم داریم. پیوند انتخابات مجلس نهم از نگاه جبهه متحد اصولگرایان با بحث مهم بیداری اسلامی در چیست؟
 حالا که جهان اسلام به دلایل مختلف تاریخی و سیاسی مجددا به اسلام رو کرده، آن هم اسلامی که جامعیت دارد، حاکمیت سیاسی با مسلمانانی است که به اسلام جامع و به اسلامی که فقط فردی نیست و در اجتماعیات،  اقتصادیات، سیاسیات و دنیا و آخرت و جسم و روح و ماده و معنا حرف دارد تکیه می کنند.
 اصول گرایان چه می گویند؟ می گویند حاکمیت اسلامی که اساس قانون اساسی است که تفاوت ما با دیگر کشورهای اسلامی این است که در این جا حاکمیت ولی فقیه را داریم که کسی است که با انتخاب مجتهدین و صاحبنظران دینی به عنوان رهبری انتخاب می شود و کلمه او فصل الخطاب است.
 ما در آستانه سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی با یک مرحله تحول و یا یک نقطه عطف در تاریخ جهان اسلام مواجه هستیم. اگر این طور است وظایف حکومت جمهوری اسلامی ایران از حالا به بعد خیلی سنگین تر می شود. یکی از ارکان بسیار مهم نظام، مجلس شورای اسلامی است. این مجلس با توجه به مقتضیات زمان و مقطعی که در آن هستیم که عرض کردم ما در نقطه عطف تاریخ معاصر جهان اسلام هستیم ایجاب می کند که با یک اکثریت قاطع افراد مومن به اسلام،حاکمیت اسلام و احیای ارزش های اسلامی و جامعیت اسلام داشته باشیم و این را در طی زندگی سیاسی خودشان به اثبات رسانده باشند.
 اگر غیر از این باشد جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یک الگو در عمل مورد استناد و تبعیت جهان اسلام قرار گرفته خدایی ناکرده دچار مشکل می شود که من بعید می دانم، این کاروانی که به راه افتاده و پرچمدار آن در این موج جدید بیداری اسلامی در تاریخ معاصر حضرت امام (ره) بودند و ادامه دهنده آن مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند به راه خودش ادامه می دهد. تاکید می کنم که البته این مسیر جلو می رود حال برخی بخواهند روند را کند کنند. ما دوره هایی را در بعد از انقلاب داشتیم که اکثریت مجلس با نظام نبود، نظام از حرکت باز نایستاد. مواقعی را داشتیم که برخی از مسئولین درجه بالای حکومت با کلیت نظام و حاکمیت اسلام و حاکمیت نظام اسلامی توافق چندانی نداشتند و مع ذالک جمهوری اسلامی ایران به راه خودش ادامه داد هر چند سرعت را کند کردند.
  * از ایران خواسته اند که در طراحی هایشان کمک کند؟
 یکی از مشکلاتی که دوستان ما در این کشورها دارند و در مباحث هم مطرح می کنند، همین چندی پیش در جلسه اختتامیه بحثی راجع به همین موضوع درگرفت و یکی از برادران اهل سنت با قوت از ولایت فقیه دفاع کرد، بعضی از این ها به صراحت می گویند که شما چنین امری را دارید و ما این را نداریم و دور نیست. بعضی هم پیشنهاد کردند که ما به برادران اهل سنت کمک کنیم که متناسب با شرایط فقه خودشان چنین سازوکاری را در حکومت های خودشان داشته باشند و لذا بسیار جای امیدواری است که از آنجایی که هم کارایی اصول گرایان و هم صداقت و هم پاکی آن ها و هم عدم وابستگی بیگانه را دیده اند اقبال خوبی به ما داشته باشند. برماست که در انتخابات افرادی را مشخص کنیم که هم امتحان خوبی در اصول گرایی و اسلام گرایی داده باشند و هم این که توان خودشان را در اداره امور و مورد مشورت قرار گرفتن در حوزه های تخصصی نشان داده اند.

https://shoma-weekly.ir/LJAA4t