سیاسی

حفره بودجه کجاست؟

اگر طبق فرمایشات رهبری اصل 44 قانون اساسی اجرایی می‌شد، در حال حاضر دیگر برای بنگاه‌های تولیدی هیچ مشکلی نداشتیم . باید حیاط خلوتهای مسئولین دولتی تعطیل شوند . تا زمانی که حفره اصلی هزینه نمودن بودجه تامین کننده منافع آقایان باشد، بودجه کشور به هیچ کجا نخواهد رسید.

احمد کریمی اصفهانی- اگر محوریت زندگی ما بر اساس ولایت بود هم دنیا و هم آخرت همگی بیمه است. هر دولتی که بر سر کار آمده به جای اینکه توجه خود را بر این اساس بگذارد که تعیین سیاست کلی نظام با ولایت فقیه است، خود تصمیم گیری کرده است.

سال جاری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری گردیده است. آن چیزی که مورد نظر است این است که اگر فرهنگ اسلامی به معنی خاص خود در کشور تبیین شود و اقتصاد نیز بر همین اساس پایه گذاری گردد بسیاری از مسائل قابل حل است.

اگر طبق فرمایشات رهبری اصل 44 قانون اساسی اجرایی میشد، در حال حاضر دیگر برای بنگاههای تولیدی هیچ مشکلی نداشتیم . باید حیاط خلوتهای مسئولین دولتی تعطیل شوند . تا زمانی که حفره اصلی هزینه نمودن بودجه تامین کننده منافع آقایان باشد، بودجه کشور به هیچ کجا نخواهد رسید.

در دولت قبل در هنگام هدفمندی یارانه ها صحبت از اختصاص 30 درصد سهمیه کارگاههای صنعتی گردید اما اینچنین نشد. عجیب است که در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها وزیر بازرگانی با صراحت اعلام می کند که پولی به تولید اختصاص نمی دهیم .باید به ایشان عرض کرد که مصوبات قانونی توسط شخص جنابعالی تغییر نمی یابد. دولتهایی که به قانون پایبند نیستند کشور را به سمت دیکتاتوری سوق میدهند.

نکته دیگر آنکه اگر قرار است جامعه کنونی ما محتاج دیگران نباشد، نباید مصرف ما در بعضی اقلام چندین برابر میانگین مصرف جهانی باشد، این خلاف توصیه اسلام است. مصرف بالا موجب وابستگی خواهد شد. 1400 سال قبل آن موقع که همه در خوی وحشی گری به سر میبردند ،اسلام در رابطه با فرهنگ اقتصاد صحبت نموده است و اسراف کار را برادر شیطان میخواند.

همچنین همیشه توصیه بر این اساس است که باید کالای ایرانی مصرف کنیم، اما اصل هم بر این است که مسلمان هر کاری می کند باید بهترین باشد . بهترین بودن باید هم در کیفیت کالا و هم در مصرف و همچنین روابط بین المللی خودنمایی کند.

https://shoma-weekly.ir/tYnmmV