سیاسی

حضور در لحظه نیاز

حماسه 9 دی حرکت عظیم و ماندگار ملت ایران که شبیه حرکت بزرگ ملت در روز 19 دی ماه 56 بود بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچید و به یکی از لحظات جاودان تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.
حمیدرضا ترقی - حماسه 9 دی حرکت عظیم و ماندگار ملت ایران که شبیه حرکت بزرگ ملت در روز 19 دی ماه 56 بود بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچید و به یکی از لحظات جاودان تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.
نهم دی اینک یکی از قله های تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی دست قدرت خدا و هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم عزیز ایران بود.
ملت ایران در این روز قویترین و کارآمدترین ضربه را به دشمن زد و او را از انحراف انقلاب اسلامی ناامید و مأیوس ساخت.
امت اسلامی ایران بارها با حضور به موقع خود در لحظات نیاز حرکت انقلاب اسلامی را در مسیر دستیابی به اهداف مقدسش تضمین و از گزند توطئهگران حفظ کرده است.
از جمله این لحظهها به تعبیر مقام معظم رهبری 19 دی 56، 23 تیر 78 و 9 دی 88 است که مردم ایران با حضور به موقعشان سرنوشت کشور را رقم زده و توطئه دشمن را خنثی ساختهاند.
حفظ روحیه و خصلت «حضور در لحظه نیاز» در مردم انقلابی و وفادار ایران به اسلام و انقلاب اسلامی ضامن پیروزی تا دستیابی به اهداف مبارک انقلاب است.
ملتی که موقعیتشناس باشد و لحظه نیاز به حضور خود را درک کند و بفهمد و هوشیاری لازم را در مقابله با توطئههای دشمن به خرج دهد قطعاً پیروز است.

   منکران حضور
22 خرداد 88 اوج جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشید و انکار آن امکانپذیر نبود. 85درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند و حماسهای آفریدند که یأس برای دشمن مهمترین ارمغان آن بود و نشان داد که نظام از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار شده و شکافی بین ملت و نظام وجود ندارد و بهتر اینکه این مشارکت در عین وجود رقابت آزاد انتخاباتی به دست آمده یعنی (مشارکت حداکثری، رقابت تنگاتنگ در قالب الگوی بی نظیر جمهوری اسلامی)، سه جلوه انقلاب اسلامی لیبرال دموکراسی غرب را به چالش جدی کشیده و لذا برای اینکه بگذارند در آستانه بیداری اسلامی به عنوان الگویی ارزشمند در میان ملتهای بیدار شده مطرح شود سناریوی همه جانبهای را عوامل خارجی با مزدوران داخلی به اجرا گذاشتند. این سناریو چند بعد داشت:
هشدار تجدیدنظر طلبان مثل نهضت آزادی و مهاجرانی به کشورهای بیدار شده اسلامی در خصوص عدم تبعیت از الگوی جمهوری اسلامی در کشورهای بیدار شده
متهم کردن نظام جمهوری اسلامی از سوی عناصر داخلی به تقلب و زیر سؤال بردن حماسه مشارکت 85درصدی ملت ایران
ایجاد آشوب و اغتشاش داخلی با کمک عوامل بیگانه برای بی ثبات سازی سیاسی کشور و فراهم کردن زمینه دخالت بیگانگان
آغاز هجمه همه جانبه سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به همراه تهدید نظامی علیه اسلام، انقلاب، نظام و رهبری
هدف دشمن در نهایت براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی بود تا همزمان با بیداری اسلامی امید ملتها از شکلگیری موفق نظام مبتنی بر اسلام به یأس تبدیل شود و پشتیبان اصلی مقاومت در منطقه را از بین ببرند.

   مطالبات مردم در 9 دی
مقام معظم رهبری در 19 دی ماه سال 88 در دیدار با مردم فرمودند: نهم دی اتمام حجتی برای همه است، مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه میخواهد. بنابر این باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند.
و معظم له در 21/9/90 در این باره فرمودند: به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود توجه شود. در نگاهی گذرا به شعارهای مردم در روز حماسی 9 دی مطالبات مردم را میتوان فهمید:
ولایت فقیه اصل دین است، محور اتحاد مسلمین است
ریاست خبرگان تعویض باید گردد
هر جا که اغتشاشه فائزه رد پاشه
منافق فتنهگر اعدام باید گردد
خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت
موسوی حیا کن، انقلاب را رها کن
جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است
حرف ما یک کلام محاکمه والسلام
خامنهای کیست؟ علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان
این نمونه شعارهایی بود که در حضور حماسی مردم در 9 دی توسط مردم داده میشد البته شعار علیه سران فتنه و ساکتین و حامیان فتنه نیز بسیار زیاد و متنوع بود که به لحاظ محذورات قانونی بدان اشاره نمیکنیم ولی از همین مشت میتوان مطالبات مردم را تشخیص داد.

https://shoma-weekly.ir/IPzGUr