بین الملل

حضور ایران در لیگ جهانی والیبال ارزشمند است

لیگ جهانی والیبال سال 2013 قرعه کشی و تیم ملی ایران با تیمهای ملی روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان به اصطلاح در گروه سخت یا مرگ قرار گرفت.
امید توکلی - لیگ جهانی والیبال سال 2013 قرعه کشی و تیم ملی ایران با تیمهای ملی روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان به اصطلاح در گروه سخت یا مرگ قرار گرفت.
در حالی که بسیاری از اهالی ورزش و کارشناسان والیبال همگروه شدن ایران با غولهای والیبال جهان را بدشانسی کشورمان میخوانند، محمدرضا داورزنی رئیس با هوش و عاقبت اندیش فدراسیون والیبال میگوید: «گروه ما گروه زندگی است. در این گروه تیم ما تجربه کسب میکند و چیزی را از دست نمیدهد. گروه مرگ یعنی گروهی است که تیم ما پس از شکست از دور مسابقات حذف شود اما ما در این گروه تجربه بالایی کسب میکنیم و...»
محمدرضا داورزنی در شرایطی این صحبتها را بر زبان میآورد که اگر هر مدیر دیگری به جای او بود با سخت جلوه دادن گروه خود در لیگ جهانی از همین حالا بهانهای برای شکستهای احتمالی پیدا میکرد و توقعات را پایین میآورد اما رئیس کارکشته فدراسیون والیبال هر مدیری نیست.
او به درستی دریافته که ایران برای اولین بار در مسابقات لیگ جهانی شرکت میکند و قرار هم نیست این تیم بی تجربه شگفتیساز شده و عنوان قهرمانی لیگ جهانی والیبال را از آن خود کند. از طرفی در همین تجربه نخستین تیم ملی والیبال کشورمان با تیمهای روسیه، کوبا و ایتالیا همگروه شده که سالهاست از این سه کشور به عنوان مثلث قدرت والیبال جهان یاد میکنند و این همگروهی فرصتی گرانبهاست که ولاسکو و شاگردانش میتوانند بیشترین بهره را از آن ببرند.
خوشبختانه این مرتبه در شرایطی به مصاف قدرتهای برتر والیبال دنیا میرویم که نه پای انتخابی المپیک وسط است و نه مسابقات جهانی و خطر حذف شدن نیز به قول محمدرضا داورزنی ما را تهدید نمیکند. بنابر این ملیپوشان ایرانی هیچ استرسی ندارند.
بله، گروه ایران بسیار سخت است اما همه ما باید آن را به فال نیک بگیریم. رویارویی با بزرگان والیبال جهان آن هم در آرامش خاطر و بدون استرس میتواند تجربه بسیار خوبی برای ملیپوشان ایرانی باشد که اغلب آنها سن و سال کمی دارند. چه بسا اگر این اتفاق کمی زودتر و در سالیان گذشته رخ میداد، تیم شایسته کشورمان به آن شکل و ناباورانه از صعود به المپیک لندن باز نمیماند.
بدین روی از کارشناسان و منتقدان والیبال انتظار داریم کمی عمیقتر صحبتهای اخیر محمدرضا داورزنی را از نظر گذرانده و با نگرشی مناسب درباره گروه ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال نظر بدهند. انتظاری که چندان هم بیهوده نیست.

https://shoma-weekly.ir/1RkcEC