سیاسی

حضرت زهرا‌(س) باید در دوری ما از تجملات الگو باشد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها زندگی خود را از تجملات دور کنیم، دلسوز خانواده خود باشیم و مادرانه رفتار کنیم و در شرایط مختلف زندگی و دشواری‌های دیگران را نیز در نظر بگیریم‌.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا سلامالله علیها زندگی خود را از تجملات دور کنیم، دلسوز خانواده خود باشیم و مادرانه رفتار کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا ، لاله افتخاری در وبینار تخصصی «الگویی برای بشریت» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد برگزار شد با اشاره به اینکه تولد در کشوری مسلمان، انقلابی و فضای پاک جمهوری اسلامی توفیقی است که نصیب جوانان کشور شده و باید آن را قدر بدانند، اظهار کرد: حضرت زهرا سلامالله علیها تربیت شده مکتب وحی هستند و انقلاب ما حاصل تربیت ایشان است و برای قدردانی و ادامه این مسیر باید با ویژگیهای ایشان آشنا شویم.

وی، حضرت زهرا سلامالله علیها را مقدس و برگزیده همه زنان دانست و بیان کرد: ایشان مظهر طهارت روح و رفتار هستند و بهعنوان الگوی برتر برای همه زنان جهان برگزیده شدهاند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آشنایی با این ویژگیها باید شخصیت حضرت زهرا سلامالله علیها را از ابعاد مختلف بررسی کنیم؛ چراکه زندگی ایشان تک بعدی نبوده و درسهای بسیاری در همه ابعاد زندگی را میتوان از ایشان آموخت.

افتخاری، زندگی حضرت زهرا سلامالله علیها را در بُعد معنوی مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: حضرت زهرا سلامالله علیها از نظر شخصیت مورد تکریم پیامبران الهی بودند، همانطور که پیامبر اکرم صلیالله و علیه و آله و سلم نیز با کلام حق خود ایشان را با احترام خطاب میکردند.

حضرت زهرا (س) در همدردی و توجه به مؤمنان الگوی ما هستند

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلامالله علیها در همدردی، مهربانی و توجه به مؤمنان الگوی ما هستند، بهعنوان مثال موقع نماز برای دیگران دعا میکردند و لباس خود را به فقرا میبخشیدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک خانم ابتدا باید مادری کردن را بیاموزد و دلسوزی را مورد توجه داشته باشد، بیان کرد: حضرت زهرا سلامالله علیها لقب ام ابیها داشتند و همواره برای پدر و همسر خود دلسوزی و مادری میکردند و انتخابهای ایشان همواره از روی بصیرت و آگاهی بود.

افتخاری افزود: باید با الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا سلامالله علیها زندگی خود را از تجملات دور کنیم، دلسوز خانواده خود باشیم و مادرانه رفتار کنیم و در شرایط مختلف زندگی و دشواریهای دیگران را نیز در نظر بگیریم.

وی، ارزش انسانها را معنوی و هدف زندگی را بسیار مهمتر از اهداف مادی دانست و مطرح کرد: ارزش انسان مادی نیست و نباید خود را درگیر مادیات کنیم؛ بلکه باید با الگو قراردادن حضرت زهرا سلامالله علیها و شهدای اسلام بدانیم که ارزش ما معنوی و در راه اسلام قرارگرفتن است.

این استاد دانشگاه گفت: قرآن کریم مجموعه کاملی از درسهای زندگی در ابعاد معنوی، مادی، سیاسی، اجتماعی، فردی و خانوادگی است که متأسفانه امروزه در بسیاری از جوامع بشری برای رفع مشکلات به درستی از آن استفاده نمیشود.

https://shoma-weekly.ir/d3fI6p