سیاسی

حصر هست تا غرب آنها را نکشد

چندی پیش حجت الاسلام مسیح مهاجری در گفت و گویی با روزنامه جمهوری اسلامی ریشه مواضع بادامچیان در مورد میر حسین موسوی را کینه توزی تفسیر کرد،حرف هایی که به میر حسین نسبت داده بود را دروغ خواند و او را مستقیم خطاب قرار داد که «اگر به این اتهام زنی ادامه دهد اسنادی را از او در معرض افکار عمومی قرار می دهم که پشیمان شود. »
گفت و گوی اسدالله بادامچیان با "تدبیر" نشان می دهد که حرف های مهاجری ذره ای در مواضع او تاثیر نگذاشته است.بادامچیان همچنان بر همان موضع قبلی اش درباره دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی به تدبیر می گوید:«زندگی من برای ملت روشن است.من که هیچ وقت رفیق بنی صدر و میر حسین نبوده ام.من همواره در خط امام بوده ام.در کنار شهید بهشتی و شهید مطهری و در خط صحیح انقلاب بوده ام.»

بادامچیان تاکید می کند:«اگر شما تمام مواضع آقای عسگراولادی را در اواخر عمرشان در مورد فتنه و اصلاح طلبان نگاه بکنید می بینید که تغییر و چرخشی در کار نیست.»

بادامچیان به تدبیر می گوید:«بنی صدر هم وقتی خیانت کرد و عزل شد از دادستانی که رفتند و محل اقامتش را محاصره کردند گفتند نظر ما این است که شما جلوی در بایستید. گفتند اگر دم در بایستیم فرار می کند.از من پرسیدند من هم گفتم نمی خواهد برخورد کنید بعد بنی صدر فرار کرد.حالا بنی صدر فرار کرده است ، اگر بنی صدر را محاکمه و اعدام می کردند به نفع ما بود یا حالا که به فرانسه رفته و در پناه دولت های استعمارگر غربی زندگی می کند کسی که در واقع مجرم است.»

تدبیر: مسیح مهاجری در گفت و گویی با روزنامه "جمهوری اسلامی" اظهارات شما در مورد میرحسین موسوی را دروغ تعبیر کرده و گفته "عده ای با پیشانی پینه بسته دروغ می گویند" واکنش شما به صحبت های ایشان چیست؟

انشا الله من جواب ایشان را می دهم تا در روزنامه خودشان هم چاپ شود و شما هم استفاده کنید.

تدبیر:پس شما می خواهید برای این مصاحبه جوابیه بدهید؟

حتما، تا معلوم بشود چه کسی دروغ گفته است.این جوابیه به زودی نوشته و رسانه ای می شود.

تدبیر:آیا ایشان همین طور که گفته بودند در رابطه با مواضع تان درباره میرحسین موسوی و مسائلی که به ایشان نسبت دادید نامه ای به شما نوشتند.چون مسیح مهاجری گفته است که به تعدادی از افرادی که علیه میرحسین موضع می گیرند نامه نوشته است ؟

نه!آقای مهاجری نامه ای برای من ننوشته اند.البته جواب صحبت های ایشان روشن و آشکار است.

تدبیر:به گفته مهاجری صحبت های شما در مورد میرحسن موسوی و مسائلی که به ایشان نسبت داده اید از سر کینه توزی بوده است.

در جوابیه ای که قرار است منتشر کنم تمام این صحبت ها بررسی شده است.من طبق قانون مطبوعات می توانم جواب این مدعا را مکتوب کنم و ایشان هم موظف است طبق همین قانون این جوابیه را چاپ کند.

تدبیر:گفته شده از شما اسنادی در دسترس ایشان است که به تعبیر مهاجری اگر به اظهارات دروغ خود در مورد میرحسین موسوی ادامه دهیدآن اسناد را منتشر می کند تا آن گونه که مهاجری گفته شما پشیمان شوید. ایشان از چه اسنادی صحبت می کنند؟چه اسنادی در دست مهاجری است که به گفته خودشان انتشارآن اسناد باعث پشیمانی شما می شود؟

در جوابیه من همه این ها مشخص شده است.قبل از این که در این مورد مصاحبه کنم همه این صحبت ها را به شکل مکتوب پاسخ خواهم داد.من برای همه این صحبت ها جواب دارم.

تدبیر:یعنی شما معتقدید آن قدر پیشینه شفاف و روشنی دارید که اسنادی برای ارائه در کار نباشد؟

من که به حمدالله زندگیم برای ملت روشن است و مشکلی ندارم.نه انحراف اخلاقی نه انحراف مالی داشته ام و نه کسی می تواند بگوید من یک قران از بیت المال پول گرفته ام.

تدبیر:گویا این اسناد آن گونه است که آقای مهاجری گفته انتشارش در افکار عمومی باعث پشیمانی شما می شود؟

زندگی من برای ملت روشن است.من که هیچ وقت رفیق بنی صدر و میر حسین نبوده ام.من همواره در خط امام بوده ام.در کنار شهید بهشتی و شهید مطهری و در خط صحیح انقلاب بوده ام.

تدبیر:مهاجری به شما "نصیحت"کرده بود که با توجه به سن تان، مثل عسگراولادی در مواضع خود تغییراتی ایجاد کنید تا به قول مهاجری "خود را نجات دهید" و "بری الذمه " میرحسین موسوی و کروبی نشوید.شما تصمیم ندارید مثل مرحوم عسگراولادی که در اواخر عمرشان مواضع معتدل تری گرفتند تغییر موضع بدهید؟

من در مورد آقای عسگراولادی هم پاسخ آقای مهاجری را خواهم داد.از طرفی اگر شما تمام مواضع آقای عسگراولادی را در اواخر عمرشان در مورد فتنه و اصلاح طلبان نگاه بکنید می بینید که تغییر و چرخشی در کار نیست. ایشان در اواخر عمرشان خیلی صریح می خواستند برای آقای میر حسین موسوی و کروبی که هر دو مجرم هستند فرصتی را ایجاد کنند.

این دو نفر هر دو مجرم هستند.منتها مجرم بودن این افراد باید قانونی باشد که این موضوع را قوه قضاییه مشخص می کند.چون مجرم هستند باید هر دو پاسخگوی فتنه ای که ایجاد کردند و ادامه دادند باشند و بعد هم خون بهای کسانی که در جریان فتنه از هر طرف آسیب دیده اند را بپردازند و پاسخگو باشند.

آقای عسگراولادی هم نظرش مشخص بود.ایشان می خواست فرصتی ایجاد کند که این افراد توبه کنند.از رهبری و از نظام جمهوری اسلامی عذرخواهی کنند.آن ها هم به جای این که از فرصت استفاده کنند درصدد بر آمدند تا بگویند آقای عسگراولادی تغییر مشی داده در صورتی که این طور نبود. ایشان می گفتند این هایی که می گویند آقایان موسوی و کروبی سر فتنه هستند این ها سران فتنه نیستند.سران فتنه آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها هستند.این ها بازی خورده آمریکا،انگلیس و صهیونیست هستند.

تدبیر:خب مهاجری هم در مصاحبه اش خواستار مواجهه قانونی با میرحسین و کروبی شده بود و همین را به شما گفته بود که قوه فضائیه باید وارد این ماجرا ها شود و شما نباید حکم بدهید؟

من از نظر تحلیل حقوقی و سیاسی هر دو را مجرم می دانم.جرم بسیار عظیمی هم دارند.

تدبیر:اما محاکمه ای انجام نشده که شما اعلام جرم می کنید؟

مثل این است که کسی قتل انجام داده باشد ولی هنوز محاکمه نشده باشد نمی توان گفت که قاتل نیست.این موضوع و تصمیم گیری بستگی به سیاست نظام دارد.بنی صدر هم وقتی خیانت کرد و عزل شد از دادستانی که رفتند و محل اقامتش را محاصره کردند گفتند نظر ما این است که شما جلوی در بایستید. گفتند اگر دم در بایستیم فرار می کند.از من پرسیدند من هم گفتم نمی خواهد برخورد کنید بعد بنی صدر فرار کرد.حالا بنی صدر فرار کرده است، اگر بنی صدر را هم محاکمه و اعدام می کردند به نفع ما بود نه حالا که به فرانسه رفته و در پناه دولت های استعمارگر غربی زندگی می کند کسی که در واقع مجرم است.

تدبیر:در واقع شما میر حسین موسوی و مهدی کروبی را با بنی صدر مقایسه می کنید و تلویحا می گویید اعدامشان کنند به نفع تان است؟

مقایسه لازم نیست.در مثال هم مناقشه نیست. حرف من این است که با بنی صدر با وجود خیانت هایی که کرد با ملاطفت و مدارا رفتار کردند.با این دو مجرم هم کاملا ملاطفت شد.این ها حصر نیستند.از این افراد مراقبت حفاظتی می شود که توسط کسی کشته نشوند و به پای جمهوری اسلامی بگذارند.

تدبیر:منظورتان چه کسانی است،چه کسانی ممکن است میرحسین و کروبی و رهنورد را بکشند؟

استکبار. مگر قتل های زنجیره ای در دوران اصلاحات انجام نشد.چطور رفتند چند نفر آدم را کشتند؟بعد هم پای دولت اصلاحات گذاشتند.به هر حال دولت آن زمان مسئول بوده و باید مراقبت هایی می کرده تا این قتل ها اتفاق نیفتد.

تدبیر:پس در واقع شما حصر را به مراقبت تعبیر می کنید؟

بله!از این افراد مراقبت می شود.حصر یعنی چه؟همه دار و دسته اصلاح طلب ها هم در نشریاتشان همین صحبت ها رامی گویند.

تدبیر:مهاجری در مصاحبه به روزنامه جمهوری اسلامی گفته از لحاظ شرعی هم جایز نیست که در نبود کسی که شرایطی برای پاسخگویی و دفاع از خود ندارد حرف ها و اعمالی به او نسبت داده شود؟

حرف من این است که این افراد مجرم هستند اما حکم قانونی را باید قوه قضاییه صادر کند.اما در حال حاضر سیاست نظام این است که با این افراد مدارا شود.مثل حضرت امیر المومنین که در جنگ جمل مدارا کرد.شما از لحاظ شرعی حمایت از میر حسین موسوی و فتنه را جایز می دانید؟چرا شما دفاع می کنید؟

تدبیر:شما تحلیل قانونی و قضایی داشتید من هم در مورد حکم شرعی پرسیدم؟

کسی مجرم است حالا از او مراقبت هم می کنند تازه شما می پرسید شرعی است یا غیر شرعی.این ها همه نشان دهنده حمایت شما از دو نفر مجرم است. شما مظلوم نمایی می کنید.دو مجرمی که باعث ایجاد فتنه شدند و نظام به آنها محبت دارد. اول که صلاحیتشان تایید شد .تبلیغات انجام دادند طرفدارانشان آمدند در خیابان زدند و رقصیدند و آواز خواندند ، کهنه سبز بستند و...

بعد از این که وزارت کشور اعلام کرد که رایشان کم تر از دیگر نامزدها است دعوا کردند،خوراک برای بیگانگان فراهم کردند که این خودش جرم است.باید هم حصر شوند.

تدبیر:فارغ از درستی یا نادرستی صحبت ها شما درباره میرحسین موسوی ،کروبی و رهنورد ،منتقدان می گویند از لحاظ قانونی مجازاتی تحت عنوان حصر در قانون نیست.

به قانون مدنی مراجعه کنید ببینید داریم یا نداریم.اصلا بحث من حصر نیست. من معتقدم این افراد تحت مراقبت هستند تا کشته نشوند.شما دنبال حصر می گردید. به هر حال پیش از محاکمه از افراد مراقبت می شود که کشته نشوند.حتی در دعواهایی که در طایفه ها انجام می شود همین طور است.

https://shoma-weekly.ir/Jck3d5