سیاسی

حزب و خرد جمعی باید پشتوانه دولت آینده باشد

نکه دولت در برخی از موارد کوتاهی داشته و موجب شده تا محدودیت‌هایی ذهن جامعه را به خود مشغول کند، شک و شبهه‌ای نیست. ‌ای کاش آنهایی که امور را در دست دارند به نظرات دیگران بیش از این اهمیت می‌دادند تا ....
اسدلله بادامچیان گفت: همه دولتهایی که در پایان دو دوره قانونی خود قرار می‌گیرند، به طور کاملا طبیعی دنبال اجرایی شدن این هدف می‌روند تا بتوانند فردی را به عنوان برنده انتخابات ببینند که به جریان خودشان تعلق داشته باشد و به همین دلیل دولت آقای احمدی‌نژاد هم از این قاعدع مستثنی نیست و همه می‌دانند که آن‌ها برای ماندگاری در دولت تلاش‌هایشان را انجام می‌دهند.

قائم مقام موتلفه اسلامی که با «شفاف»گفتگو می کرد، در ادامه با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: انتخابات سال ۹۲ به دلیل شرایط حساس کشور انتخاباتی مهم است و به دلیل همین اهمیت همه دستگاه‌ها باید از پتانسیل‌های خود استفاده برده و همچنین با حرکت در مسیر منطق وضعیتی را به وجود بیاورند که انتخاباتی با کمترین حرف و حدیث ممکن را برگزار کنیم، نظام جمهوری اسلامی انتخابات محور است و بر همین اساس همه ما وظیفه داریم که در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات تمام توان خود را به کار بگیریم.

بادامچیان همچنین با اشاره به احتمال کاندیداتوری رحیم مشایی گفت: تا زمانیکه افراد برای حضور در انتخابات ثبت نام نکنند، نمی‌توان در این باره سخنی به میان آورد، نکته مهم اما این است که نباید بر اساس حدس و گمان قضاوت کرد.

بادامچیان درباره ایراداتی که این روز‌ها به دولت گرفته می‌شود، می‌گوید:  اینکه دولت در برخی از موارد کوتاهی داشته و موجب شده تا محدودیت‌هایی ذهن جامعه را به خود مشغول کند، شک و شبهه‌ای نیست. ‌ای کاش آنهایی که امور را در دست دارند به نظرات دیگران بیش از این اهمیت می‌دادند تا شرایط از وضعیت فعلی که مشاهده می‌شود، بهتر می‌شد.

وی تاکید کرد: مشکل اینجاست که دولت‌ها بر اساس ساز و کار صحیحی روی کار نمی‌آیند. اگر دولتی با پشتوانه حزبی، خود را مطرح کند می‌توان منتظر بود که تصمیماتش، منطقی و بر اساس خرد جمعی باشند و در مواقع لازم هم این امکان وجود دارد که نظرات را به شیوه مناسبی به اطلاع مسؤلان رساند.

این عضو برجسته موتلفه اسلامی همچنین درباره چگونگی فعالیت این تشکل در انتخابات گفت: موتلفه اسلامی بر اساس وظیفه و دین شرعی و اخلافی خود به طور جدی به بحث انتخابات ریاست جمهوری ورود خواهد کرد تا بتواند فردی را به عنوان نفر اول اجرایی کشور در راس قوه مجریه برگیزند که با پشتوانه حزبی به آنجایگاه برسد. چون ما معتقدیم که در این صورت کشور بر اساس رای و نظر جمعی اداره خواهد شد که طبیعی است کاستی‌ها با این شکل و شمایل کمتر خواهند شد.

او همچنین ادامه داد: موتلفه اسلامی به عنوان قدیمی‌ترین گروه سیاسی به مانند همیشه سر پاست و با توجه به پتانسیلی که در اختیار دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده (۹۲) هم حتما کاندیدای خود را وارد خواهد کرد و برای موفقیتش هر کاری که لازم باشد را انجام خواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/nabNNU