سیاسی

حزب مؤتلفه اسلامی هیچ‌گاه سهم خواهی نکرده است

اختلافی که بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است را هیچ‌گاه نمی‌توان با اختلافی که درون خود اصولگرایان است مقایسه کرد. بنابراین این اختلافات طبیعی است و به نظر می‌رسد در حال حاضر این اختلافات به سمت پویا شدن و ارتقاء پیش می‌رود.
فاطمه رهبر با اشاره به اینکه اصولگرایان همه باهم اتحاد نظر دارند ولی در سلیقه با هم مقداری متفاوت هستند و این اختلاف سلیقه ممکن است در اجرا و در انتخابات خود را نشان دهد گفت: آن اختلافی که بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است را هیچ‌گاه نمی‌توان با اختلافی که درون خود اصولگرایان است مقایسه کرد. بنابراین این اختلافات طبیعی است و به نظر می‌رسد در حال حاضر این اختلافات به سمت پویا شدن و ارتقاء پیش می‌رود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در انتخابات آینده نیز چون با انتخابات مجلس متفاوت است، رمز پیروزی وحدت بر روی یک نفر است اظهار داشت: اگر قرار باشد اختلاف نظر داشته باشیم همان اتفاقات دور قبل خواهد افتاد و انتخابات به دور دوم خواهد کشید و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی بر نظام تحمیل می‌شود که این هزینه‌ها غیرقابل بازگشت است. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع و برای پیروزی نهایی ان‌شاءالله موتلفه نیز در راستای اهداف اصولگرایی قدم برمی‌دارد و به وحدت نظر با کل اصولگرایی خواهد رسید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌های حزب موتلفه با سیاست‌های جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس، شوراها و ریاست جمهوری یکی است.
وی همچنین در پاسخ به کسانی که حزب موتلفه را شکسته خورده انتخابات مجلس نهم می دانند اظهار داشت: معتقدم حزب موتلفه شکست نخورده است چون کسانی که می‌گویند حزب موتلفه در انتخابات شکست خورده است شناخت کاملی از آرمان‌ها و سیاست‌های حزب موتلفه ندارند. حزب موتلفه هیچ‌وقت سهم‌خواهی نداشته حتی زمانی بوده که قدرت و تشکیلات فراوان داشته است، بنابراین بر حسب وظیفه همیشه در خط امام و رهبری قدم برداشته وزمانی که نیاز بوده نامزدی را معرفی کند معرفی کرده است که یا با موفقیت یا با ناکامی همراه بوده است. در این دوره مجلس دو نفر از افراد سرشناس حزب موتلفه رای نیاوردند ولی برخلاف دور هشتم، ۴۰ نفر از اعضای موتلفه وارد مجلس شدند. موتلفه بنابر تکلیف وارد می‌شود و هیچ‌وقت تک روی نکرده و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تک روی نخواهد کرد ولی این توانایی را دارد که فردی را معرفی کند که مورد قبول جمع قرار بگیرد.
https://shoma-weekly.ir/k6RfVN