سیاسی

حرکت به سمت بومی ‌سازی صنایع کشور را زنده نگه‌ می دارد

در شرایط کنونی که ارتباط اقتصاد کشور با نظام اقتصاد بین‌الملل قطع شده و با مشکلاتی روبه‌رو است دولت و مدیران صنایع بزرگ حتی در صورتی که قطعه‌ای صرفه اقتصادی نداشته باشد باید به سمت بومی ‌سازی حرکت کنند تا روند تولید خود را حفظ کنند و صنایع کشور را زنده نگه‌ دارند.
سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق‌ تولید بازدید کرد. به گفته میرسلیم در شرایط کنونی باید به سمت بومی‌سازی با هدف تدوام تولید حرکت کرد.

به گزارش مس پرس، سید مصطفی میرسلیم در بازدید از غرفه شرکت مس در پاسخ به پرسش خبرنگار مس پرس مبنی بر این که «پیشنهاد شما به‌عنوان یک فعال باتجربه در حوزه صنعت کشور به صنایع بزرگ کشور در حوزه بومی‌سازی چیست؟» گفت: طی سال‌های گذشته روند بومی‌سازی در صنایع کشور انجام می‌شده است ولی به دلیل این‌که گاهی این بومی‌سازی‌ها توجیه اقتصادی نداشته‌اند این روند با قدرت پیگیری نمی‌شده است.

وی افزود: ولی در شرایط کنونی که ارتباط اقتصاد کشور با نظام اقتصاد بین‌الملل قطع شده و با مشکلاتی روبه‌رو است دولت و مدیران صنایع بزرگ حتی در صورتی که قطعه‌ای صرفه اقتصادی نداشته باشد باید به سمت بومی ‌سازی حرکت کنند تا روند تولید خود را حفظ کنند و صنایع کشور را زنده نگه‌ دارند.

https://shoma-weekly.ir/UGX1nS