بین الملل

حذف مجاهدین خلق از لیست تروریستها غلط بود

ک نشریه آلمانی تاکید کرد خط زدن نام گروهک منافقین از لیست ترور که اخیرا توسط آمریکا انجام شده است اقدامی بی جا و نادرست بود.
یک نشریه آلمانی تاکید کرد خط زدن نام گروهک منافقین از لیست ترور که اخیرا توسط آمریکا انجام شده است اقدامی بی جا و نادرست بود. نشریه "دی سایت" در تحلیلی با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر خط زدن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست ترور خود این اقدام را یک خطا از طرف ایالات متحده ارزیابی کرده و نوشت: این اقدام آمریکا که اخیرا رسما آن را اعلام کرده است اذعان به این مطلب است که جنگ سایه به سایه علیه ایران همچنان در جریان است.
نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که با حذف نام سازمان مجاهدین خلق از لیست ترور آمریکا حالا این سازمان یک گروه مخالف مجاز محسوب می شوند که می توانند به راحتی در آمریکا لابی داشته باشند و اجازه دارند برای خود کمکهای مالی و هدیه جمع آوری کنند.
دی سایت در ادامه نوشت: این یک قدم خطرناک در مناقشات اتمی غرب با ایران محسوب می شود. آمریکا رسما به راه حل دیپلماتیک با ایران تاکید دارد. البته کسی که اعلام می کند که دشمن مرگبار رژیم جمهوری اسلامی ایران مشروعیت دارد نشان می دهد که دیگر به راه حل دیپلماسی اعتقادی ندارد.
نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه مواردی بوده اند که در آن برخی گروههای تروریستی سابق واقعا به عنوان یک گروه مبارز آزادی شناخته می شوند و واقعا متحول شده و خشونت را کنار گذاشته اند اظهار داشت: البته درباره سازمان مجاهدین خلق وضعیت به گونه ای دیگر است.
سالهاست که گزارشهایی ارائه شده است مبنی بر اینکه سازمان مجاهدین خلق اطلاعاتی را درباره برنامه های اتمی ایران در اختیار غرب می گذارند. گزارشی هم در این سال افشا شده است مبنی بر اینکه نیروهای این گروهک تروریستی حداقل تا سال 2007 توسط یگانهای ویژه آمریکایی آموزش می دیده اند. این نیروها بایستی همراه با سازمان جاسوسی موساد در کشتن هدفمند محققان اتمی در ایران شرکت می کردند.
به این ترتیب سازمان مجاهدین خلق یک سلاح در مبارزات مخفی غرب علیه برنامه اتمی ایران محسوب می شود. البته در جملاتی مسخره می توان گفت که برداشتن نام این گروهک از لیست ترور آمریکا اقدامی صادقانه بود.
در ادامه آمده است: آمریکا در عرصه سیاست داخلی در نحوه برخورد با ایران تحت فشار است. اینکه درست در این برهه زمانی این گروهک منفور جمهوری اسلامی ایران، از نظر آمریکا مشروعیت پیدا کرده است یک تاکتیک مبارزات انتخاباتی می باشد با این مضمون که ما قدرتمندانه و کاملا حسابگرانه در برابر تهران می ایستیم بدون اینکه خطرکنیم."دی سایت" در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که ما به هیچ عنوان در یک جبهه مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران قرار نداریم و آیا این واقعا این طور است؟ پس چرا در شرایط متشنج فعلی چنین اقدامی از طرف ایالات متحده صورت گرفت؟
نه تنها رژیم جمهوری اسلامی بلکه همه اقشار مردم ایران حتی مخالفان دولت نیز گروه مجاهدین خلق را رد می کنند. این گروهک در جریان جنگ عراق به صدام حسین کمک کرد تا کردهای عراق و شیعیان را قتل عام کنند. این اقدامات تروریستی هم در ایران و هم در عراق برای هیچ کس فراموش شدنی نیست.
این نشریه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن سازمان مجاهدین خلق نشات گرفته از یک منطق نادرست است که هنوز هم به غلط به عنوان سیاست واقع گرایانه در آمریکا اعتبار دارد، مبنی بر اینکه دشمن دشمن من دوست من است. مبنای سیاست آمریکا در قبال ایران نیز از این جا شروع شد که غرب از رژیم شاهنشاهی در ایران حمایت می کرد و مخالف جنبشهای آزادیبخش ملی در این کشور بود. اما شاه توسط اسلامگرایان در ایران سقوط کرد و حالا غرب برای مقابله با این رژیم از مجاهدین خلق حمایت می کند که این سیاستی غلط است.
"دی سایت" در پایان این مطلب نوشت: همیشه و همه جا این سیاست غرب شکست خورده بوده است که از گروههای افراطی و تندرو برای نابودی رژیمهای نامحبوب خود استفاده کند. این دیوانگی است که ما همواره یک اقدام مشابه را انجام می دهیم و البته انتظار نتایج دیگری را از آن داریم. بالاخره زمان آن رسیده که غرب به این سیاست خود پایان دهد.   

https://shoma-weekly.ir/7XZYwe