سیاسی

حذف‌ اصولگرایان از فرهنگ بسیار حساس است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حذف 95 درصدی اصولگرایان از عرصه‌های مدیریتی استان فارس با شعار اعتدالگرایی دولت تناسب ندارد.
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد خرسند در سومین همایش ولایت‌مداران استان فارس که در جوار حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک این ایام خجسته اظهار داشت: پیروزی مردم غزه و فلسطین در مبارزه 50 روزه در واقع پیروزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت با معظم‌له و منشور 15 گانه ایشان افزود: مقام عظمای ولایت دولت را توجه دادند به اینکه برخی با شعار اعتدال مؤمنان انقلابی را از صحنه بیرون نکنند که باید به این نکته دقت شود.

امام جمعه کازرون با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همین مؤمنین هستند که در مواقع ضروری سینه سپر و دولت‌ها را یاری می‌کنند گفت: در فارس اصولگرایان گلایه‌های بسیاری دارند و حذف این جریان پرسابقه از صحنه مدیریتی این استان را خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری می‌دانند.

وی با طرح این پرسش که حذف 95 درصد اصولگرایان و به‌کار گماشتن 95 درصد اصلاح‌طلبان در عرصه مدیریتی فارس چه وجه اشتراکی با شعار اعتدال دولت دارد، خطاب به استاندار فارس خاطر نشان کرد: اگر شعار دولت اصلاح‌طلبی بود گلایه‌ای نداشتیم اما این‌گونه عملکردها مغایر ادعای اعتدالگرایی مطرح شده است.

خرسند با اشاره به اینکه این روش تفاهم و همراهی با دولت را دچار تزلزل می‌کند، تصریح کرد: به ‌یقین جریان اصولگرایی در مقابل این حجم عظیم حذف‌ها، به ویژه در عرصه دانشگاه و فرهنگ که بسیار حساس است، ساکت نمی‌نشیند.

امام جمعه کازرون با اشاره به تغییرات در شرف انجام در عرصه مدیریت فرهنگی استان فارس اظهار داشت: ولایت‌مداران فارس حمایت از دولت را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری واجب دانسته اما نقد منصفانه را در راستای کمک به دولت حق خود می‌دانند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش روانی جامعه گفت: ما در این استان می‌خواهیم که فتنه و فتنه‌گران خط قرمز محسوب شوند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند وزرا مانند زمان رأی اعتماد گرفتن از مجلس و تاکیدی که داشتند باید از فتنه‌گران فاصله بگیرند و به گفته‌های خود مقید باشند.

https://shoma-weekly.ir/ixKH0U