سیاسی

حجت‌الاسلام خرسند: شکست داعش نتیجه صدور فرهنگ بسیج است

حجت‌الاسلام خرسند گفت: داعش رفت اما به این معنا نیست که هیچ داعشی وجود ندارد چراکه کارخانه داعش سازی که همان سلسله خبیثه آل‌سعود، اسرائیل و آمریکا هست همچنان وجود دارد که بنابراین در این راستا باید با تبعیت از ولایت مبارزه با استکبار را در قالب بسیج ادامه دهیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بسیج الگو و نمونه‌ای برای کشور‌های آزاده‌ جهت رهایی از یوغ استکبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه دیروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) و سالروز تأسیس بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام (ره) در سال 58 به خصوصیات و ویژگی‌های بسیج اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت امام خمینی (ره) به انگیزه مقابله با شیطان بزرگ آمریکا و حراست و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های انقلاب بسیج مستضعفان را تشکیل داد.

وی‌ به اساسنامه تشکیل نهاد مقدس بسیج و این شجره طیبه در کشورمان اشاره کرد و گفت: براساس اساسنامه بسیج نهادی است که تحت فرماندهی مقام معظم رهبری با هدف نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام اسلامی، جهاد در راه خدا، گسترش قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی، تقویت بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و کمک به مردم در هنگام بروز بلایا و حوادث غیر مترقبه بعهده دارد.

امام‌جمعه کازرون، نگهبانی و حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام را رأس وظایف محوله بسیج برشمرد و تصریح کرد: به حمدالله تا کنون این شجره طیبه از زمان تأسیس تا کنون  علاوه بر جانفشانی در هشت سال دفاع مقدس و سازندگی پس از جنگ، دستاورد‌های خوبی در تمام عرصه‌ها از خود به منصه ظهور گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی که از ایران صادر شد با فرماندهی سردار دلیر و سر‌افراز حاج قاسم سلیمانی و حضور جوانان مؤمن ریشه گروهک تکفیری داعش در عراق کنده شد.

خرسندگفت: امروز بسیج در کشور در قالب‌های مختلف از جمله دانشجویان و اقشار گوناگون مردم در روستا‌ها با عنوان بسیج سازندگی با کمترین امکانات به خدمت‌رسانی مردم مشغول هستند.

وی متذکر شد: به برکت انقلاب اسلامی و درایت مقام معظم رهبری بسیج بعنوان الگو و نمونه برای استکبار ستیزی در دنیا معرفی شد که نمونه بارز آن نابودی گروهک‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه که با ترویج فرهنگ بسیج  اتفاق افتاد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی فقط ترویج فرهنگ بسیجی است خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی مشکلات لاینحلی نیست که حل نشود راه حلی دارد که راه حل آن سپردن کار بدست کاردان با تفکرات بسیجی است.

وی متذکرشد: با فاکتور‌های غربی و مذاکره مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما حل نمی‌شود و فقط پیروزی و موفقیت در این عرصه‌ها با مقاومت و ایستادگی اتفاق می افتد.

خرسند تصریح کرد: داعش رفت اما به این معنا نیست که هیچ داعشی وجود ندارد چراکه کارخانه داعش سازی که همان سلسله خبیثه آل‌سعود، اسرائیل و آمریکا هست همچنان وجود دارد که بنابراین در این راستا باید با تبعیت از ولایت مبارزه با استکبار را در قالب بسیج ادامه دهیم.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود سالروز آغاز امامت پر خیر و برکت حضرت بقیه الاعظم (عج) را گرامیداشت و تبریک انتصاب شهردار جدید کازرون و شروع به کار وی نکاتی از قبیل جدیت در اصلاح مسائل شهری، توجه به مبلمان شهر، برطرف کردن وضعیت نامناسب امورات شهری، پرداخت معوقه‌های کارگران زحمت‌کش شهرداری، تکریم ارباب رجوع، تشویق سرمایه‌گذار، کنار گذاشتن برخی تنگ نظری‌ها، ساماندهی برخی سازمان‌ها و نهاد‌های زیر نظر شهرداری از جمله سازمان اتوبسرانی و آتش‌نشانی و... ایجاد فضای سبز، جلوگیری از تخریب تپه‌ها و گرفتار نشدن به حواشی را گوشزد کرد.

وی در پایان از مردم همیشه در صحنه شهرستان کازرون به جهت کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.
https://shoma-weekly.ir/OSP57j