سیاسی

حجت الاسلام تقوی: وحدت، اقتدار ایجاد می‌کند

اگر بخواهیم دنیا بر روی ما حساب باز کند باید تاثیر گذار باشیم و این کار نیاز به مقدمات و ابزاری دارد. ابزار تاثیر گذاری در دنیا این است وحدت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و عضو جامعه روحانیت مبارز تهران نیز در هفتمین شب از این مراسم گفت: ایام آخر ماه صفر، ایام ویژهای در تاریخ تشیع است و حزب موتلفه اسلامی سالهاست این جلسات را در این ایام سال برگزار میکند و با تشکیل روضه و عزاداری به شهدای کربلا و حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ادای احترام میکند و وظیفه خود را نسبت به پاسداشت مراسم مذهبی انجام میدهد.

تقوی با بیان اینکه احزاب اسلامی و آنانی که دل در گرو اسلام و اندیشه اسلامی دارند باید سیره و سنتشان اسلامی باشد تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی یک حزب عاشورایی است چرا که از‌‌ همان اول و قبل از پیروزی انقلاب مسیر خود را دقیقا مشخص کرد و مجاهدت در راه خدا و اسلام راه این حزب بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی هم پشتوانه جهادی دارد و هم سرمایه ارزشمند شهادت و این سرمایه عظیمی است که با مجاهدت و اخلاص و ایمان به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب پیامبر اکرم (ص) و انقلابهای دیگر گفت: انقلاب پیامبر اکرم (ص) انقلابی عمیق و الهی و جهانی بود. انقلاب پیامبر (ص) مربوط به همه انسانیت بود و امکانات و توانمندی مناسب داشت. دشمن به شدت ازاین انقلاب احساس خطر میکرد و با همه امکانات برای در هم شکستن این موج برخاسته به میدان آمد.

تقوی با اشاره به خطراتی که انقلابها را تهدید میکند اظهار داشت: خطر تخریف انقلاب اولین خطری است که انقلاب را تهدید میکند و در این زمینه دشمن سعی میکند با نفوذ، ماهیت انقلاب را عوض کند و رهبران انقلابها همواره نسبت به این موضوع حساس بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در زمان حاضر، امام خمینی در وصیت نامهاش مینویسد بعد از من هر سخنی را از قول من قبول نکنید تنها سخنانی که به خط من بوده و یا فیلم از آن وجود دارد را بپذیرید. کسانی هستند که به سخنان امام (ره) را تحریف کنند و راه امام (ره) را به گونهای دیگر معرفی کنند.

وی افزود: اگر فرصت به نفوذیها داده شود راه انقلابها را عوض میکنند.

تقوی دومین خطر برای انقلابها را تهدید از سوی دشمنان ان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: گاهی دشمن در میدان تحریف موفق به دستیابی به اهدافش نمیشود و برای تغییر ماهیت انقلاب دست به تهدید میزند. ما پس از انقلاب تهدیدهای مختلفی از سوی دشمنان داشتیم اما در مقابل هر تهدیدی ایستادهایم و بر حفظ اصول و دستاوردهای انقلاب پایبند هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سومین خطر را تحمیل دانست و گفت: دشمن میخواهد موضوع و فکر مورد نظر خود را بر انقلابی تحمیل کند، نمونه ان مذاکرات هستهای است که دلیل تمدید مذاکرات این است طرف غربی میخواهد نظراتاش را به ما تحمیل کند و ما نباید زیر بار تحمیل برویم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف رهبران انقلابها اظهار داشت: اولین مسئولیت رهبری هر انقلابی این است نگذارد خطرات، انقلاب را با مشکل مواجه کند.

تقوی تصریح کرد: رهبری مسئولیت سنگینی دارد که باید در مقابل تهدیدها محکم بایستد و مردم را هوشیار کند تا جایی برای دشمن باقی نماند. هر انقلابی میراثی دارد و میراث انقلاب برای ملت انقلابی است و خصوصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: هر انقلابی سرمایههای خود را باید در مسیر زایش و تولید قرار دهد و در غیر این صورت با مشکل مواجه میشود. سرمایههای انقلاب ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، بسیج و سپاه و ارتش و شهدا هستند که مردم باید با نشاط از این سرمایهها مراقبت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم دنیا بر روی ما حساب باز کند باید تاثیر گذار باشیم و این کار نیاز به مقدمات و ابزاری دارد. ابزار تاثیر گذاری در دنیا این است وحدت داشته باشیم.

تقوی با تاکید بر اینکه وحدت، اقتدار ایجاد میکند اظهار داشت: ما در درون باید وحدت خود را حفظ کنیم و هر کسی ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی کند به اقتدار ملت ضربه زده است و به دشمن کمک میکند.
https://shoma-weekly.ir/ruD2SK