سیاسی

حجت‌الاسلام بنایی: تنگ نگری در تعریف اصولگرایی عدول از نظر رهبری است

افرادی که سعی دارند دایره اصولگرایی را خارج از تعریف مقام معظم رهبری بیان کنند، اشتباه می‌‌کنند.
حجت‌الاسلام علی بنایی در واکنش به تلاش گروهی از اصولگرایان تندرو برای جدا کردن لاریجانی از جریان اصولگرایی، گفت: سوابق رییس مجلس کاملا نشان می‌دهد که ایشان در نظام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دلیل آن هم، سلامت نفس، پیروی از رهبر و اعتقاد به بنیان‌های نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: افرادی که سعی دارند دایره اصولگرایی را خارج از تعریف مقام معظم رهبری بیان کنند، اشتباه می‌‌کنند.

وی بر ضرورت حفظ احترام و جایگاه مسئولان نظام تاکید کرد و گفت: درست نیست که افراد برای رسیدن به امیال سیاسی خود، چهره‌هایی که برای نظام دارای اعتبار هستند را تخریب کنند؛ باید از این شخصیت‌ها حفاظت کرد.

نماینده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم با بیان اینکه اصولگرایی یک طیف وسیع و گسترده است که شاکله اصلی آن را رهبری طراحی کرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که متوصف به اصولگرایی هستند، باید از سعه‌صدر و توانمندی کامل برخوردار بوده و خود را در فراز و فرودها به اثبات رسانده باشند. اینکه اصولگرایی را «رادیکالی» تعریف کنیم و هرکه با ما هم نظر و هم عقیده نبود را اصولگرا ندانیم، قطعا با مذاق رهبری، هیچ‌گاه همخوانی نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/slWLi9