بین الملل

حتی از چرخش تاکتیکی ترکیه باید به نفع مقاومت استفاده کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از چرخش سیاست ترکیه به نفع مقاومت بهره ببریم اما در دراز مدت این تغییر سیاست را بیشتر مورد تامل قرار دهیم تا مشخص شود ایا ترکیه در پازل امریکا بازی خواهد کرد یا خیر.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری شبستان در مورد تغییر سیاست ترکیه در تمایل برای اتحاد با ایران و روسیه گفت: باید از هر گونه چرخش ترکیه به نفع مقاومت در منطقه استفاده کنیم ول اینکه این تغییر سیاست تاکتیکی وزود گذر باشد.

ترقی اظهار کرد:اما اینکه این چرخش استراتژیک و با دوام است و یا پشت پرده آن اهداف دیگری نیست نیازمند مقداری زمان است زیرا قرار است رییس جمهور ترکیه در ماه دسامبر به اسراییل سفر کند و این تعاملات با اسراییل نشاندهنده این است که ترکیه تا چه حد در مواضع خود در منطقه تغییر داده و یا همچنان در پازل امریکا بازی خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما در کوتاه مدت باید از چرخش سیاست ترکیه استقبال کنیم حتی اگر این چرخش تاکتیکی باشد زیرا به نفع مقاومت در منطقه است اما در دراز مدت نیازمند تامل و مراقبت بیشتر و رصد فعالیتهای ترکیه در اینده است تا ببینیم که آیا از این فرصت برای سرکوب مخالفان در ترکیه استفاده کند یا خواهان یک تغییر استراتژیک سیاست های خود در منطقه است.

وی اظهار کرد: باید در حدی به این چرخش سیاست اعتماد کنیم که از آن برای مقابله با تروریسیم درمنطقه و ایجاد ثبات و امنیت در کشورهای منطقه استفاده کنیم.

https://shoma-weekly.ir/RlTZbB