سیاسی

حاکمیت دینی بیش از نیم قرن دغدغه موتلفه است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: در حزب مؤتلفه اسلامی کار سیاسی فقط در چارچوب دین مجاز است حتی اگر کار انقلابی هزینه‌های سنگینی برای کسی داشته باشد در صورتی مجاز است که اجازه شرعی داشته باشد.
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای 26 خرداد که عصر امروز در ساختمان مجلس مشروطه برگزار شد، با بیان اینکه آقای لاریجانی در طول سال‌های اخیر به خصوص در دوره‌ای که ریاست مجلس را برعهده دارند، محبت ویژه‌ای به حزب مؤتلفه و اعضای آن داشتند، اظهار داشت: ایشان دانش تاریخی ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه سخنانش با طرح این سؤال که چرا می‌گویند حزب موتلفه در آن دوران کار مسلحانه انجام می‌داد، گفت: شهید مطهری در جلسه رسمی مؤتلفه فرمودند دیگر با اعلامیه، منبر و سخنرانی کاری از پیش نمی‌رود. بنابراین چند نفر از سران رژیم باید به خاک افکنده شوند تا جو یأس در کشور شکسته شود.

حبیبی افزود: در همین راستا چند سال پیش ملاقات خصوصی با آیت‌الله سیستانی داشته و این قسمت از تاریخ را برای وی عرض کردم که ایشان تعجب کردند و فرمودند این مطالب را آقای مطهری عرض کردند؟ بنده گفتم بله این مطالب را ایشان گفته بودند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در مؤتلفه، کار سیاسی و اجتماعی فقط در چارچوب دین مجاز است، اظهار داشت: حتی اگر کار انقلابی هزینه‌های سنگینی را برای کسی داشته باشد در صورتی مجاز است که اجازه شرعی داشته باشد.

وی گفت: حاکمیت دینی که از سال 42 مؤتلفه به دنبال آن بوده همچنان نیز برایش مهم است و ما این موضوع را به رخ سایر احزاب دیگر می‌کشیم.

https://shoma-weekly.ir/m6AVOV