سیاسی

حاشیه‌ ها ، مسئولان را از پرداختن به شعار سال بازداشت

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: متأسفانه در سال 91 از این نوع حاشیه‌پردازی‌های سیاسی در کشور زیاد داشتیم و طبیعتاً دولت و مجلس را از پرداختن جدی و کامل به مقوله حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی و انجام وظیفه در این زمینه بازداشت.
حمیدرضا ترقی، رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به عملکرد مسئولان در قبال تحقق شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت در عملیاتی‌کردن شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده بود، توانست گام‌های بیشتری نسبت تحقق شعار سال گذشته بردارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دستگاه اجرایی کشور اقدامات خوبی در برخی بخش‌ها در راستای رونق تولید ملی و صادرات انجام داده، افزود: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و فرصت‌هایی که برای نظام به وجود آورده بود، و همچنین افزایش قیمت ارز و کالاهای خارجی، موجب شد که بحث حمایت و مصرف تولید ملی در جامعه به عنوان یک فرهنگ عمومی رشد قابل توجهی داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی گفت: خوشبختانه در همین راستا برای اولین‌بار سیاست‌های کلی در مورد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها راهکارهایی برای برنامه‌ریزی‌های مناسب‌تر دولت در آینده ترسیم کرده بود.

وی همچنین به تلاش‌های مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: دستگاه تقنینی کشور نیز در این رابطه تلاش‌هایی داشت و با تشکیل کمیته‌هایی گام‌هایی برای تقویت تولید ملی برداشت؛ هر چند شاهد تلاش‌هایی از سوی دستگاه‌های مختلف بودیم اما به نظر می‌رسد در مورد موضوع حمایت از تولید ملی گام‌های روشن و شفافی برداشته نشده است.

ترقی با اشاره به ورود سرمایه‌های بخش خصوصی برای ارتقای توان ملی گفت: در حوزه نفت و پتروشیمی ورود سرمایه‌گذاران ایرانی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته اما به نظر می‌رسد که از سرمایه‌های بسیاری که وجود دارد، به اندازه کافی و به صورت شایسته استفاده نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به موضوع قرارگرفتن شعار سال زیر سایه اختلافات سیاسی پرداخت و اظهار کرد: همواره پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی مسئولان را از رسیدگی به مسائل اصلی بازمی‌دارد؛ به هر میزان که این نوع رفتارها و پرداختن به این نوع حاشیه‌ها در عرصه سیاسی کشور افزایش پیدا کند، مسائل اصلی کشور مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال 91 از این نوع حاشیه‌پردازی‌های سیاسی در کشور زیاد داشتیم و طبیعتاً دولت و مجلس را از پرداختن جدی و کامل به مقوله حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی و انجام وظیفه در این زمینه بازداشت.

ترقی حمایت از تولید ملی را یک نیاز ملی و عمومی دانست و افزود: برخی از کارشناسان و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با ارسال نامه و یا صدور بیانیه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب خواستار تمدید این شعار برای سال آینده شده‌اند که این نشان می‌دهد بحث حمایت از تولید ملی یک نیاز ملی و عمومی در کشور به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان در مورد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، و نیاز جدی کشور به تحقق این مسئله، قطعاً این شعار جزء شعارهایی است که در حوزه عمل استمرار پیدا خواهد کرد و فراموش نخواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/FSAvUW