سیاسی

حاشیه سازان دولت را از اعتدال خارج نکنند

محمد نبی حبیبی دبیر کل با نقد اصلاحیه بودجه گفت: دولت و مجلس در اصلاحیه بودجه به دنبال کاهش تورم و رونق تولید و رفاه مردم باشند.

  برداشت از صندوق توسعه ملی مغایر سیاستهای اعلام شده از سوی رهبری است

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، افزود: برداشت از صندوق توسعه ملی برای هزینههای جاری مغایر با سیاستهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است. درخواست مجوز برای جابه جایی بیش از 10 درصد طرحهای قابل اتمام تملک دارایی مغایر بند ل ماده 224 قانون برنامه پنجم است و نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد.وی افزود: حذف ستاد ویژه اقتصادی آن هم در شرایط تحریم و تهدید اقتصادی به نظر ما کار صحیحی نیست.

حبیبی بیان داشت: در اصلاحیه بودجه کار چندان  علمی و فنی به نظر نمی رسد. انشاء الله مجلس آنرا با مذاکرات با تیم اقتصادی دولت به طور قاطع سامان دهد.

 

  فتنه می خواهد پیروزی اعتدال در انتخابات را به نام خود سند بزند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان که گفت”رئیس جمهور باید رئیس جمهور همه باشد و به مطالبات همه پاسخ دهد” اظهار داشت: یک ایرادی که به رئیس جمهور گذشته بود این بود که یک جریان انحرافی مرتب برای دولت حاشیه تولید میکرد و دولت را از متن دور میکرد. امروز این خطر برای دولت کنونی هم هست، جریان فتنه مرتب حاشیه تولید میکند و میخواهد پیروزی اعتدال در انتخابات را به بهانههای واهی به اسم خود سند بزند این یک رویکرد انحرافی است و دولت را از هدفهای اعتدالگرایانه دور میکند.

 

  به رئیس جمهور خیرخواهانه نصیحت میکنیم  از جریان فتنه دور باشد

وی افزود: ما به رئیس جمهور خیرخواهانه نصیحت میکنیم  از این جریان دور باشد. این جریان میخواهد گذشته سیاه خود را پاک کند و در یک اندازه جدید که اهداف فتنهجویانه دارد دوباره به صحنه برگردد.

حبیبی تاکید کرد: جریان انحرافی در دولت جدید دانشگاهها، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان را هدف قرار داده است. رئیس جمهور باید هوشیارانه عمل کرده و نگذارد این هدفگذاری عملیاتی شود.

 

  جنگ افروزی آمریکا در منطقه یک رویکرد زشت و مشمئز کننده است

وی همچنین با اشاره به جنگ افروزی آمریکا در منطقه تصریح کرد: این یک رویکرد زشت و مشمئز کننده است. سنای آمریکا به دلیل اینکه هزینه حمله آمریکا به سوریه را عربستان، قطر و امارات تقبل کرده اند و هیچ سربازی از آمریکا به سوریه برای جنگ نخواهد رفت مجوز بمباران مردم بیگناه سوریه و شلیک موشک های دوربرد آمریکا به مدیترانه و
خلیج فارس را صادر کرده است.

وی افزود: مفهوم این تجویز آن است که اگر کشتار برای آمریکا هزینه و تلفات انسانی ندارد مشروع است. این وقیحانهترین نوع نقض حقوق بشر و کشتار بیگناهان است.  جان کری با دروغپردازی در سنای امریکا مجوز این کشتار را گرفت.

حبیبی با اشاره به اجلاس جی 20 و نیز عدم توفیق آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل خاطر نشان کرد: اوباما تنها مانده است. جامعه جهانی با آتشافروزی جدید در منطقه مخالف است. اما رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه همچنان دست روی ماشه جنگ دارند. بی تردید جامعه جهانی آنها را باید به عنوان جنایتکاران جنگی مورد بازخواست قرار دهد.

وی با تقدیر از رویکرد چین و روسیه به تحولات منطقه گفت: روسها و چینیها در شورای امنیت سازمان ملل و در جامعه جهانی در برابر جنگ افروزی های آمریکا فعلا ایستادهاند، این ایستادگی میتواند پایانی بر یک جانبهگرایی در سیاستهای جهانی غرب باشد.

 

  ننگ نقض حقوق بشر بر پیشانی دولت آمریکا

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: آمریکا و برخی شیوخ مرتجع عرب بیش از دو سال است مشتی تروریست تبهکار را بر ملت سوریه تحمیل کرده اند، به طوری که 65درصد آنها غیر سوری هستند آنها بیرحمانه مردم سوریه را سر میبرند، آتش میزنند و
بی محابا به گلوله می بندند و در گورهای
دسته جمعی دفن می
کنند. این نقض آشکار حقوق بشر است و یک جنایت جنگی تمام عیار است. آمریکائیها انتظار دارند جامعه جهانی و به ویژه روسیه و چین در این کشتار با آنها همگرایی کند. اما آنها به هدف خود نرسیدندو ننگ نقض حقوق بشر بر پیشانی دولت آمریکا همچنان خودنمایی میکند.

 

  با وحشیگری آمریکا هیچ امیدی به اصلاح روابط ایران و آمریکا وجود ندارد

حبیبی در پایان اظهار داشت: با وحشیگری آمریکا در منطقه هیچ امیدی به اصلاح روابط ایران و آمریکا وجود ندارد. دولت برای سامان اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید یک نگاه دقیق به ساخت درونی و قوی شدن از درون داشته باشد. این نگاه به ملت و دولت ایران کمک میکند تا در برابر آسیبهای بیرون در امان باشند.

 

https://shoma-weekly.ir/EEzsSh