سیاسی

جوانان در پست های کلیدی حزب حاضرند

جوان گرایی در حزب موتلفه بر اساس آمار و ارقام ارائه شده کاملا مشهود است؛ لذا عده زیادی از جوانان در پست های کلیدی حزب حاضر شده و مشغول فعالیت هستند.
 اشاره: در روزهای اخیر برخی رسانه ها به تخطئه انتخاب اعضا در مجمع عمومی و انتقاد از باقی ماندن چهره های صاحب تجربه پرداخته اند. در این خصوص با دکتر علی عباسپور (عضو منتخب مجمع عمومی در چندین دوره متوالی ) گفتگوی کوتاهی داشته ایم:

*  برخی با اشاره به رویکرد حضرت امام (ره) در زمان تاسیس حزب موتلفه در اعتماد به مجموعه ای که میانگین سنی آنها حدود 30 سال بود؛ به شرایط فعلی حزب خرده می گیرند، نظر شما در خصوص این شبهه چیست؟
در قیاس باید به تفاوت زمان و ماموریت ها دقت کرد. اعتماد امام خمینی رحمت الله علیه به موسسین حزب موتلفه بود؛ در زمانی بود که عمده مباحث مربوط می شد به مسائل مبارزاتی و با بحث فعلی اداره و مدیریت کشور فرق می کرد.
باید به جوانان فرصت داد در کنار افراد باتجربه قرار گیرند تا به مرور بتوانند با کسب تجارب مدیریتی در مسند مدیران شایسته قرار بگیرند.
نتیجه اعتماد صرف به جوانان و قراردادن ایشان در سمت های مدیریتی کلان بدون داشتن تجربه مدیریتی کافی آن چیزی می شود که در مورد ریاست جمهوری شاهد بودیم؛ سپردن مدیریت به یک جوان باعث بروز این همه گرفتاری در کشور شد.

* ارزیابی شما از تحقق شعار جوانگرایی در حزب موتلفه اسلامی چیست؟
جوان گرایی در حزب موتلفه بر اساس آمار و ارقام ارائه شده کاملا مشهود است؛ لذا عده زیادی از جوانان در پست های کلیدی حزب حاضر شده و مشغول فعالیت هستند. البته در انتخاب دبیرکل موضوع متفاوت است؛ در اینجا بحث صرف جوان بودن به لحاظ سنی مطرح نیست.
بحث اصلی توانمندی ها، ارائه مدیریت مطلوب و اعتمادی است که باید سایر اعضا به شخص دبیرکل داشته باشند.
اگر جوانی با این مشخصات باشد و ضمن کسب اعتماد سایر اعضا تجربه کافی و شجاعت لازم برای دبیرکلی یک حزب را نیز داشته باشد می تواند به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شود. اما وقتی این سه گزینه و شاخص برای اداره یک حزب کنار هم قرار می گیرد ممکن است افراد جوان درصد کمتری از آرای شورای مرکزی را کسب کند مگر در شرایط استثنایی.

https://shoma-weekly.ir/P5Y8lW