سیاسی

جوانان حاملان بشارتهای آینده امت اسلامی


حمیدرضا ترقی
HamidReza Taraghi.ir

دیدار معنوی و سیاسی جوانان کشورهای اسلامی جهان با ولی امرمسلمین جهان در پایان اجلاس جوانان و بیداری اسلامی تجلی عمق نفوذ رهبری انقلاب اسلامی ایران در قلوب نسل آینده‌ساز جوامع اسلامی بود.  چشمان‌گریان و دلهای سرشار این جوانان از عشق به قائد عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی ولی امر مسلمین جهان مناظر دیدار جوانان سالهای اول انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) را تداعی می‌کرد.  چگونه است که این جوانان پیام‌ها و سخنان این بزرگوار را مثل امام خمینی می‌دانند و از آن همان بوی عطر و عمق خلوص و قداست امام را احساس می‌کنند؟
چگونه است که فرزندان شهدای بیداری اسلامی و مقاومت، رهبری امت اسلامی را پدر خود می‌‌دانند و خود را فدایی او اعلام می‌کنند. آیا دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می‌توانند این رابطه عمیق و قلبی را درک کنند؟
آیا جوانان ملت ایران درک می‌کنند که در کنار چه نعمتی زندگی همراه با عزت و امنیت و سعادت دارند؟ آیا آنان که این نور الهی را در ایران اسلامی با اقدامات بچه‌گانه و نابخردانه خود مثل نامه‌نگاری‌های سرگشاده و شعارنویسی در توالت‌ها می‌خواهند با پفی خاموش کنند، به عجز و ذلت خود پی می‌برند؟
این تألیف قلوب در جوانان امت اسلامی را جز اراده الهی چه کسی می‌تواند پدید آورد؟
اگر اخلاص و تقوا و ایمان و توکل رهبری به خداوند متعال نبود این عنایت الهی رخ می‌داد؟ پس قدر این نعمت را بهتر بدانیم و شاکر نعمت وجود او در میان خود باشیم.
حاملان بشارت آینده
رهبر معظم انقلاب جوانان انقلابی شرکت کننده در اجلاس بیداری اسلامی را (حاملان بشارتهای بزرگ برای آینده‌ امت اسلامی) دانستند و تاکید فرمودند؛ وقتی جوان در یک کشوری بیدار شد، امید به بیداری‌های عمومی در آن کشور افزایش پیدا می‌کند، ایشان افزودند: امروز جوانهای ما در سرتاسر جهان اسلام بیدار شده‌اند.  این بیداری در بین جوانان در شرایطی رخ داده که دشمنان اسلام دامهای فراوانی مقابل پای جوانان جوامع اسلامی پهن کرده‌اند و تمام امکانات و تجهیزات فرهنگی خود را برای منحرف کردن جوانان از صراط مستقیم و سوق دادن آنها به سوی فساد و فحشاء و اعتیاد و تغییر هویت دادن آنها بسیج کرده‌اند.  اما علی‌رغم این توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی گسترده علیه باورهای اسلامی جوانان، شاهد حضور جوانان رشید و مجاهد و مبارز در کشورهای اسلامی هستیم که در صف بیداری علیه حکام دیکتاتور و مستبد و وابسته به استکبار در منطقه ایستاده و مبارزه می‌کنند.  این جوانان که نسل آینده کشورهای اسلامی هستند و ازگیرایی بسیار بالایی برخوردار و شور و نشاط مبارزه و قیام در آنها موج می‌زند حرکت بیداری اسلامی در منطقه را نشاط و شادابی و دوام بخشیده و خستگی‌ناپذیر ساخته اند. اینان روحیه محافظه‌کاری و ترس دیگر انقلابیون مسن را با شهامت و جسارت و فداکاری خود جبران کرده و دشمنان بیداری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم می‌کنند.
عبور بشریت از مکاتب مادی
از همان وقتی که مکاتب مارکسیستی و لیبرالی و ملی و کمونیستی و پیروان آنها در مقابله با رژیم ستمشاهی در سی و سه سال پیش شکست خوردند و بعدها نظام کمونیستی و مارکسیستی شوروی از هم پاشید و نتوانست مردم شرق را به رفاه و عزت مطلوب برساند.  از همان وقتی که لیبرالهای ملی و مذهبی در ابتدای پیروزی انقلاب راه نفوذ دوباره آمریکا به کشور را باز کردند و می‌خواستند از اسلام فقط اسمی و رسمی در کشور باشد و سیاست به سیاسیون سپرده شود و امام به حوزه برگردد. دیگر این مکاتب جاذبه‌‌های خود را از دست دادند و در برابر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) که توانست رژیم دست نشانده غرب در منطقه یعنی ایران را سرنگون کند، زانو زدند. امروز به تعبیر مقام معظم رهبری نه مارکسیسم جاذبه دارد و نه لیبرال دموکراسی غرب، اندیشه و تفکر مارکس حتی در کشورهای کمونیستی مثل شوروی و چین به انزوا کشیده شده و با ابزار پروستیکا و سیاستهای دروازه های باز در روس و چین به زباله‌دان رفته و جنبش وال استریت به جنگ لیبرال دموکراسی غرب آمده و سنگرهای آن را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.
جاذبه اسلام
اما در نقطه مقابل رشد اسلامگرایی در غرب و اروپا و کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا و در شرق آسیا و آسیای میانه و چین روز به روز گسترش یافته و به زودی اسلام به دین اول اروپا تبدیل خواهد شد. سالهاست پایان‌نامه بسیاری از دانشجویان غربی به شناخت انقلاب اسلامی و شیعه و تفکر اسلام سیاسی اختصاص یافته و در اکثر کشورهای دشمن کرسی‌ها و مؤسسات تحقیقاتی متعددی پیرامون اسلام شناسی تشکیل شده است.
جمهوری اسلامی با تبیین راهکارهای جامعه‌سازی بر اساس اسلام را برای نمایندگان دیگر کشورها الگودهی می‌کند و برای آنها تبیین می‌نماید و ملتهای جهان گرایش روزافزونی به انقلاب اسلامی ایران یافته‌اند چرا؟ چون مسلمانان توانسته‌اند زیبایی‌ها و ارزشهای انسانی و اسلامی خود را به معرض دید و شناخت مردم بگذارند و دیگران را به اسلام و این اندیشه جذب کنند. هر چه غربی‌های حسود و ناآگاه با اهانت به قرآن و پیامبر و مقدسات اسلامی در تخریب اسلام در اذهان غربی‌ها نموده و ایران هراسی و اسلام هراسی را ترویج کردند باز هم طرفداران اسلام افزایش پیدا کرد و مظلومیت اسلام بیشتر اثبات شد.
هدف در بیداری اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می‌کند هدف از جنبش بیداری اسلامی را چنین برشمردند:
امت اسلامی آزاد، مستقل، عزیز باشد و تحقیر نشود. با احکام مترقی و متعالی اسلام، زندگی خود را سامان بدهند و عقب‌ماندگی کشور را در تمام عرصه‌ها جبران نماید.

https://shoma-weekly.ir/CQbPw6