بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

مارتین دمپسی ژنرال ارشد آمریکایی اعلام کرد درصورت ادامه بحران انتخابات افغانستان و عدم امضای پیمان امنیتی نیروهای آمریکایی در این کشور حتی پس از پایان سال جاری در افغانستان باقی می‌مانند.

مارتین دمپسی ژنرال ارشد آمریکایی اعلام کرد درصورت ادامه بحران انتخابات افغانستان و عدم امضای پیمان امنیتی نیروهای آمریکایی در این کشور حتی پس از پایان سال جاری در افغانستان باقی میمانند.

نتایج یک تحقیق جدید در عربستان نشان میدهد که درآمد ریاض از مراسم حج سال جاری با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته دست کم به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار میرسد.

رئیس جمهور اوکراین به دلیل ادامه بحران در این کشور و همچنین ادامه درگیریهای نظامی در شرق آن، دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد. این تصمیم با نظر به اقدامات حزب اکثریت مجلس و همچنین در راستای تامین منافع مردم و انجام یک حرکت رو به جلو اتخاذ شده است.

منابع آگاه وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس از ادامه اختلافات میان قطر با سه کشور عربستان، بحرین و امارات خبر دادند.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر از بررسی همه گزینههای موجود برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق از جمله حمله هوایی به مواضع آن در «شام» خبر داد.

منابع اسرائیلی از کاهش یافتن میزان محبوبیت بنیامین نتانیاهو در میان صهیونیستها پس از اعلام
آتش
بس فراگیر در غزه خبر دادند.

با سقوط سومین پهپاد رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سومین شکست اطلاعاتی این رژیم این بار در خاک عراق رقم خورده است.

سود سرشار ناشی از آزاد سازی مصرف ماری جوانا در ۲۲ ایالت آمریکا باعث شده است مقامات دولتی در مورد آزادیهای بیشتر در مورد مصرف ماری جوانا قانع شوند.

یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت که احتمال مرگ یک آمریکایی توسط پلیس این کشور ۸۰۰ درصد بیشتر از احتمال مرگ وی در یک حمله تروریستی است.

https://shoma-weekly.ir/gt7qoR