بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

مخالفت قطر با امضای گزارش پایانی کمیته رسیدگی به توافق ریاض مربوط به «پایان اختلاف آن با کشورهای عربی خلیج فارس»، موجب شد اختلافات قطر با شورای همکاری خلیج فارس همچنان به حال خود باقی بماند.

مخالفت قطر با امضای گزارش پایانی کمیته رسیدگی به توافق ریاض مربوط به «پایان اختلاف آن با کشورهای عربی خلیج فارس»، موجب شد اختلافات قطر با شورای همکاری خلیج فارس همچنان به حال خود باقی بماند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده است برای باز پس گرفتن سد موصل از نیروهای داعش حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع این گروه تروریستی ادامه یابد.

گروه تروریستی داعش ویدیویی از سربریدن یک روزنامهنگار آمریکایی را روی اینترنت منتشر کردند. این خبرنگار را به نام «جیمز فولی» معرفی کردند. او خبرنگار آزاد بود و در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شده بود. این گروه شبه نظامی اعلام کردند که فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضعشان در عراق میکشند.

یک مسئول برجسته مالزی در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد: پلیس مالزی توانسته است طرحهای تروریستی برنامهریزی شده از سوی افراد مسلح تندرو که دنبالهرو مسیر داعش هستند را ناکام بگذارد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار خبری اعلام کرد که این رژیم در حال حاضر در حال بررسی ارائه شکایتی به شورای امنیت در قالب قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص آتش بس میان اسرائیل و حزب الله است.

«کمپین اروپایی حامی لغو محاصره غزه» اعلام کرد که این کمپین تاکنون در بیش از ۲۰۰ شهر اروپا بیش از ۱۴۰۰ برنامه و کمپین در همبستگی با مردم بیگناه غزه که با حملات رژیم صهیونیستی روبهرو شدهاند، برگزار کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشستی با مشاوران کاخ سفید، گفت: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با وجود بحران انتخاباتی بیفایده است بنابراین حاضرم به عراق بازگردم اما از افغانستان خارج خواهم شد.

کاخ سفید این مسئله را تایید کرده است که تعدادی از نشستها و همکاریهای دو جانبه با مقامهای روسی که هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفتهاند به حالت تعلیق درآمده است.

رسانههای اسرائیلی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل ۲۰۰۰ سرباز ذخیره خود را به مرز غزه فراخوانده است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که دو پلیس سنتلوییس روز سهشنبه یک سیاهپوست دیگر را در نزدیگی شهر فرگوسن به قتل رساندهاند. پس از این حمله دستکم ۱۰۰ پلیس به سرعت در اطراف صحنه قتل تجمع کرده و در ادامه اعتراض به رفتار خشونتبار پلیس شعار دادند: «دستها بالا! شلیک نکنید».

یک شرکت اماراتی فعال در زمینه ارائه خدمات باربری کشتیرانی به انتقال ۲۳۰۰ قطعه «مادربرد» رایانه به ایران متهم شده است.

دفتر فدرال در امور کشاورزی سوئیس اعلام کرد: تولید کنندگان مواد غذایی اروپا در تلاش هستند تا راههایی را برای قاچاق فرآوردهها و محصولات خود به بازار روسیه پیدا کنند و سوئیس یکی از مسیرهای مورد نظر آنها برای این اقدام است.

منابع صهیونیستی از توافق مخفیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رفع حصر تدریجی نوار غزه از طریق بازگشایی گذرگاههای این باریکه و سپس آزاد کردن عبور و مرور دریایی خبر دادند.

ساکنان محلی یک روستا در حومه شمالی حلب که به خاطر حضور تروریستهای داعش، از این منطقه گریختهاند، خبر دادند که ترکیه از این روستا برای ارسال کمکهای لجستیکی و نظامی به تروریستها استفاده میکند.

https://shoma-weekly.ir/exu7se