بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

یک زوج فلسطینی با برگزاری مراسم ازدواج در یک مدرسه سازمان ملل نشان دادند که به رغم حملات وحشیانه رِژیم صهیونیستی زندگی همچنان در نوارغزه در جریان است.

یک زوج فلسطینی با برگزاری مراسم ازدواج در یک مدرسه سازمان ملل نشان دادند که به رغم حملات وحشیانه رِژیم صهیونیستی زندگی همچنان در نوارغزه در جریان است.

وزیرخارجه عربستان در نشست افتتاحیه کنفرانس همکاری اسلامی در جده، سوالی جالب توجه را مطرح کرده است که مناسبتر است در ابتدا مقامات ریاض به آن پاسخ بدهند! وی در بخشی از صحبتهای خود این سوال را مطرح کرد که «چرا ما در قبال غزه ضعیف عمل کردیم؟» وزیرخارجه سعودی همچنین مسئولیت وقایع غزه را برعهده تمامی امت اسلامی دانست، افزود: آیا اگر امت اسلامی اتحاد داشت اسرائیل میتوانست به غزه به صورت متوالی حمله کند؟

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد: ۷۷ درصد از اسرائیلیها اعتقاد دارد که عملیات نظامی علیه غزه شکست خورده است و این جنگ هیچ تاثیری برای بازگرداندن امنیت به شهرکهای اطراف نوارغزه نگذاشته است.

طی روزهای گذشته تصاویری در توئیتر منتشر شده که یک مرد استرالیایی با نام «خالد شروف» را به همراه سه فرزند کم سن و سال خود نشان میدهد. در این تصاویر که پس زمینه آن پرچم گروه تروریستی داعش است فرزندان این مرد، سرهای بریده شده سربازان سوری را در دست دارند و شروف با افتخار نوشته که اینها پسران من هستند. انتشار این تصاویر تمام تحولات کانبرا را تحت الشعاع خود قرار داده به طوریکه حتی این موضوع به مذاکرات عالی آمریکا-استرالیا نیز کشیده شده است.

انتشار یک تصویر از دیدار سناتور جمهوریخواه «جان مک کین» با افرادی که گفته میشود سران گروه تروریستی داعش بوده و «ابوبکر البغدادی» در بین آنها است، به یک جنجال رسانهای تبدیل شده است.

ادوارد اسنودن درمصاحبه با یک مجله آمریکایی گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا یک برنامه محرمانه خودمختار به نام «مغزهیولایی» دارد که میتواند با استفاده از آن بدون مداخله انسانی به حملات سایبری از داخل کشورهای دیگر پاسخ دهد.

سوئیس اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و قدرتهای بزرگ برای تمدید مذاکرات هستهای این کشور تحریم فلزات گرانبها و فرآوردههای پتروشیمی را ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ماه) به حالت تعلیق درآورده است.

یک مقام ارشد شرکت ایرباس اروپا تاکید کرد: شرکت ایرباس علی رغم تحریمهای کشورهای غربی علیه روسیه به همکاریهای خود با مسکو بر اساس یک رژیم عادی ادامه خواهد داد.

یکی از فرماندهان گروه تروریستی تکفیری داعش در مصاحبهای با واشنگتن پست گفت اگر داعش آنقدر قدرتمند بوده که توانسته است بخشهای بزرگی از سوریه و عراق را تسخیر کند، باید از ترکیه تشکر کرد. این فرمانده ۲۷ ساله که با عنوان ابویوسف شناخته میشود توضیح داد که نیروهای داعش بخش اعظمی از مواد مورد نیاز خود را از مرز ترکیه وارد میکرد.

روزنامه آمریکایی نیویورکتایمز گزارش داده ایران راه جدیدی برای افزایش صادرات نفت فوق سبک خود به چین و سایر بازارهای آسیایی پیدا کرده تا ارزش مبادلات خود را به میلیاردها دلار در سال برساند. اطلاعات گمرک ایران نشان میدهد که تهران در ماههای گذشته روزانه ۵۲۵ هزار بشکه نفت فوق سبک یا میعانات گازی صادر کرده است که این میزان بیش از دو برابر رقم متناظر در سال گذشته میباشد.

موسسه تحقیقات واشنگتن اعلام کرد، گروه داعش اگر ثروتمندترین گروه تروریستی جهان نباشد، قطعا یکی از سازمانهای تروریستی ثروتمند محسوب میشود. مایکل نایتس از موسسه تحقیقات واشنگتن که از دهه ۱۹۹۰ تحولات عراق را مطالعه میکند، میگوید داعش روزانه بین دو تا چهار میلیون دلار درآمد دارد.

منابع پزشکی رژیم صهیونیستی فاش کردند: سربازان اسرائیلی که در جنگ غزه حضور داشتند به خاطر دیدن تصاویر جنگ از آسیبهای روحی سخت و کابوسهای آزار دهنده رنج میبرند و برای اینکه بتوانند بخوابند مجبورند تا از مواد مخدر استفاده کنند.

https://shoma-weekly.ir/TX6eOj