بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

پلیس آمریکا یک زن را مورد آزار جنسی قرار داد: «راو استوری»، یک پلیس آمریکایی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا با تهدید اسلحه سازمانی خود، زنی را مورد آزار جنسی قرار داد.
پلیس آمریکا یک زن را مورد آزار جنسی قرار داد: «راو استوری»، یک پلیس آمریکایی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا با تهدید اسلحه سازمانی خود، زنی را مورد آزار جنسی قرار داد.

ارتش کامرون از بازداشت و کشتهشدن ده‌‌ها عضو بوکوحرام خبر داد: ارتش این کشور در بیانیهای اعلام کرد: نظامیان کامرونی به محل آموزش نیروهای بوکوحرام در نزدیکی مرز این کشور با نیجریه حمله کردند و ده‌‌ها عضو آن را کشته و بازداشت کردند.

پارلمان یونان در انتخاب رئیسجمهور بار دیگر ناکام ماند: نمایندگان پارلمان این کشور برای دومین بار متوالی نتواستند رئیسجمهور این کشور را برگزینند. سومین مرحله رأیگیری در اینباره دوشنبه آینده انجام می‌‌شود.

پارلمان اوکراین راه را برای عضویت این کشور در ناتو هموار کرد: نمایندگان پارلمان اوکراین طرح لغو قانون عدم وابستگی این کشور به سازمان‌‌ها و کشورهای دیگر را تصویب کرد که این اقدام راه را برای عضویت آن در ناتو هموار کرده است.

سال ۲۰۱۴ یکی از خونبارترین سال‌‌ها برای خبرنگاران در جهان بوده است: سوریه برای سومین سال متوالی مرگبارترین کشور برای خبرنگاران بوده است؛ به طوری که در این سال، ۱۷ خبرنگار در این کشور جان خود را از دست دادهاند.

مسعود بارزانی گفت: استقلال، حق طبیعی کُردهای عراق است: رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: سرنوشت کُردها زمانی رقم خواهد خورد که به حق قانونی خود، یعنی «استقلال» دست پیدا کنند.

صندوق بینالمللی پول: کاهش قیمت جهانی نفت باید ادامه یابد: «اولیور بلانچارد»، اقتصاددان ارشد و «رباه آرزکی»، رئیس تیم تحقیقاتی کالاهای این صندوق در گزارشی اعلام کردند؛ ادامه کاهش قیمت نفت به افزایش فعالیتهای اقتصادی در جهان کمک میکند.

دادگاه اسپانیا درباره اقدام رئیس کاتالونیا به برگزاری همهپرسی استقلال تحقیق میکند: دادگاه عالی کاتالونیا از تصمیم خود برای آغاز تحقیقات درباره سرپیچی احتمالی «آرتور ماس» از دستورات دولت مرکزی و دادگاه قانونی اساسی و برگزاری همهپرسی خبر داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: ترکیه و کشورهای عربی تاکنون کمکی برای بازسازی غزه نکردهاند: «محمد مصطفی»، معاون نخستوزیر این تشکیلات گفت: فلسطین تاکنون حتی یک دلار هم از آنکارا، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر کمککنندگان دریافت نکرده است.

احتمال پیوستن تونس به جمع حامیان محور مقاومت با پیروزی قائد السبسی: مواضع کاندیدای پیروز انتخابات ریاست جمهوری تونس: سران حزب «نداء تونس»، قطع روابط دیپلماتیک تونس و سوریه در زمان «منصف المرزوقی» را «تأسفبار» میدانند.

رئیسجمهور یمن گفت: پیشنویس قانون اساسی تا چند روز آینده آماده میشود: «عبدربه منصور هادی» گفت: مهمترین رکن قانون اساسی، یکپارچگی کشور و لزوم همکاری تمام گروههای سیاسی و مردمی در مسائل کشور است.

سیل در سریلانکا بیش از ۶۰ هزار بیخانمان بر جای گذاشت: مقامات سریلانکا از کشتهشدن سه نفر و بیخانمان شدن بیش از ۶۰ هزار نفر بر اثر وقوع سیل و رانش زمین در نقاط مختلف این کشور خبر دادند.

تلاش داعش برای نفوذ به مناطق شرقی شهر رمادی عراق ناکام ماند: نظامیان ارتش عراق طی عملیاتی، تلاش تروریستهای داعش برای نفوذ به این مناطق را ناکام گذاشته و ۱۰ تن از آنها را از پای درآوردند.

https://shoma-weekly.ir/CbkKwv