بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

حضور نظامی مجدد انگلیس در خلیج فارس: انگلیس پایگاه نظامی خود در بحرین را احیا می‌کند. این در حالی است که این کشور در سال 1971 خلیج فارس را ترک گفته بود. هزینه احیای این پایگاه نظامی و استقرار نیروهای مسلح انگلیسی در آن 15 میلیارد پوند تخمین زده شده است.

حضور نظامی مجدد انگلیس در خلیج فارس: انگلیس پایگاه نظامی خود در بحرین را احیا میکند. این در حالی است که این کشور در سال 1971 خلیج فارس را ترک گفته بود. هزینه احیای این پایگاه نظامی و استقرار نیروهای مسلح انگلیسی در آن 15 میلیارد پوند تخمین زده شده است.

سخنان جو بایدن در مجمع سابان: معاون رئیسجمهور آمریکا با حضور در مجمع «سابان»، با بیان اینکه واشنگتن سختترین تحریمهای تاریخ را علیه ایران اعمال کرده، گفت: در حال حاضر زمان تصویب تحریمهای تازه نیست؛ زیرا این امر به فروپاشی اجماع جهانی علیه ایران منجر میشود.

افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از 015: وزیر مستعفی دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با رئیسجمهور افغانستان تصریح کرد: آمریکا یک هزار نظامی بیش از تعدادی که قبلاً تعیین شده بود، برای سال ۲۰۱۵ در افغانستان حفظ میکند.

تجاوز جنگندههای رژیم صهیونیستی به سوریه: برای هفتمین بار از آغاز بحران این کشور، جنگندههای رژیم اشغالگر قدس دست به حمله به دو پایگاه هوایی در نزدیکی دمشق زدند. اسرائیل رسماً مسئولیت این حملات را برعهده نگرفت؛ اما تمام شواهد حکایت از آن دارد که اسرائیل بار دیگر مسئول این جنایت است.

شروط شورای همکاری خلیج فارس برای بهبود روابط با ایران: عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: شرکت دادن ایران در ترسیم یک استراتژی منطقهای نیاز به گفتگو و ایجاد اعتماد دارد و از جمله فرصتهایی که پیش روی ایران است، بازگرداندن جزایر سه گانه تنب و ابوموسی به امارات و توقف اقدامات حزبا... در سوریه است.

انتشار گزارش سنای آمریکا از شکنجههای وحشتناک سیا: سنای آمریکا با انتشار گزارشی از جنایات و شکنجههای وحشتناکی پرده برداشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای گرفتن اعتراف از مظنونین تروریسم از آنها استفاده کرده است.

https://shoma-weekly.ir/YN1IJ6