بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

یک موسسه پژوهشی وابسته به دانشگاه تل آویو به حوادث غافلگیر کننده‌ای که اسرائیلی‌ها در نبرد احتمالی آینده با حزب الله باید منتظر آن باشند اذعان کرد.

یک موسسه پژوهشی وابسته به دانشگاه تل آویو به حوادث غافلگیر کنندهای که اسرائیلیها در نبرد احتمالی آینده با حزب الله باید منتظر آن باشند اذعان کرد.

شاهزاده بندر بن سلطان درباره ائتلاف خود با گروههای تروریستی گفته است: «برای سرنگونی رئیس جمهوری سوریه حاضرم از پستترین تروریستها کمک بگیرم».

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبهای با اشاره به حادثه گروگانهای آمریکایی در ایران در سالهای ریاست جمهوریاش مدعی شد که میتوانسته ایران را از نقشه محو کند!

انجمن اسرای فلسطین در گزارشی آماری اعلام کرد که بیش از ۷ هزار اسیر در زندانهای رژیم صهیونیستی وجود دارند. ۱۶ نفر از این اسرا زن هستند و ۲۵۰ کودک نیز در ۳ زندان «مجدو»، «عوفر» و «هشارون» وجود دارند.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که باید راهی برای پیشبرد صلح با فلسطینیان پیدا شود. وی گفت: برنامه هستهای ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای ما و همه جهان نیز از اولویت بالایی برخوردار است.نتانیاهو هم در این کنفرانس خبری خطاب به اوباما گفت: ایران به دنبال تعاملی است که تحریمها برداشته شود و این تعامل را تا آستانه تبدیل شدن به قدرت هستهای کنار بگذارد، امیدوار هستم که تحت رهبری شما این موضوع اتفاق نیفتد.

حضور یک فرد مسلح در آسانسور حامل رئیسجمهور آمریکا و بیاطلاعی ماموران امنیتی از این مسئله به یکی دیگر از رسواییهای سرویس مخفی این کشور تبدیل شده است. درهمین حال، مدیر سرویس مخفی آمریکا که در جلسه استماع کنگره نتوانست پاسخهایی قانع کننده در خصوص نقض امنیتی کاخ سفید ارائه کند، از سمت خود استعفا کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از توسعه شهرکها از نخست وزیر رژیم اسرائیل خواست که محاصره غزه را لغو کند.

وزارت خارجه آمریکا با قرارداد فروش احتمالی سامانه موشکهای پاتریوت به عربستان به ارزش ۱. ۷۵ میلیارد دلار موافقت کرد. لاکهید مارتین اعلام کرده که موشکهای PAC-۳ پیشرفتهترین و قدرتمندترین سامانه دفاع موشکی جهان است.

گروه تروریستی داعش در تسویه حساب با برخی فرماندهان متهم به جاسوسی با نهادی اطلاعاتی بینالمللی، آنان را به قتل رساند.

پس از آنکه مقامات ایران از کمک نظامی به ارتش لبنان خبر دادند وزیر امور خارجه لبنان در بیروت اعلام کرد که این کشور از هرگونه کمک نظامی به ارتش لبنان استقبال میکند.

ینس استولنبرگ دبیرکل جدید ناتو بدون آنکه به کشور خاصی اشاره یا از تهدیدی نام ببرد گفت در صورتی که ترکیه به هر نحوی هدف حمله قرار گیرد، ناتو از بند مربوط به دفاع مشترک کشورهای هم پیمان ناتو استفاده خواهد کرد.

یگان زرهی «اسب آهنین» آمریکا ظرف دو هفته آینده و در مأموریتی تحت عنوان «پیام قاطعانه ناتو به مسکو» در مرزهای سه کشور حوزه دریایی بالتیک و لهستان مستقر میشود.

روزنامه نیویورک پست گزارش داد که همه به جشن تحلیف رئیسجمهوری جدید افغانستان دعوت شده بودند مگر رئیس ملاعمر! رهبر طالبان. ظاهر طنین، سفیر سازمان ملل در افغانستان به نیویورک پست گفت: اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهوری جدید افغانستان اعضای طالبان را دعوت کرد. ما ملاعمر را دعوت نکردیم چرا که وی در لیست تروریستهای تحت پیگرد است.

https://shoma-weekly.ir/Q03Y6C