بین الملل

جهان در هفته ای که گذشت

یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان گفت: «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی برای جلوگیری از تحریک و شورش هواداران تیمها، خواهان تغییر در اعلام نتایج آرای انتخابات و کاهش یافتن اختلاف رأی بین برنده و بازنده شده است.

رئیس جمهور آمریکا در نشستی مشترک با ستاد فرماندهی مرکزی این کشور گفت: حداکثر تا ۳ ماه آینده تکلیف برنامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان روشن خواهد شد و احتمال خروج آنان از این کشور نزدیک است.

معاون سخنگوی دولت ژاپن تاکید کرد که توکیو با توجه به مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را در خصوص اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خزانهداری آمریکا «قطع» منابع مالی گروه تروریستی «داعش» را پیچیده خواند و اعلام کرد واشنگتن با جامعه جهانی برای همین منظور همکاری میکند.

امیر قطر در کنفرانس خبری مشترک در آلمان اعلام کرد که این کشور هرگز از گروههای تروریستی حمایت نمیکند و صدر اعظم آلمان نیز صحبتهای وی را تایید کرد!

خبرگزاری رویترز از امضای قرارداد دفاعی به قیمت
۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بین روسیه و مصر خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اتهاماتی که علیه این کشور درباره حمایت از تروریسم مطرح میشود این اتهامات را رد کرد.

مجله انگلیسی «جینز دیفنس» با انتشار گزارشی درخصوص تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران پیشرفتهای گستردهای را در زمینه گسترش سامانهها و شبکههای راداری دور برد پیشرفته به دست آورده است.

شرکت گوگل اعلام کرد درخواست دولتها از این شرکت برای اعلام اطلاعات کاربران ۱۵ درصد افزایش داشته است. در این میان بیشترین رشد درخواست متعلق به آمریکا اعلام شده است که میزان آن ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

مقامات کشور اتریش از کشته شدن دو دختر نوجوان اهل این کشور که با هدف پیوستن به گروههای تروریستی حاضر در سوریه به این کشور عربی سفر کرده بودند، خبر میدهند.

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به نقش ایران در موفقیتهای ارتش عراق در مقابله با داعش از سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان خطرناکترین سردار ایرانی در نبرد با این تروریستها نام برد.

مجدی عباسی از اعضای مرکز اطلاع رسانی منطقه وادی حلوه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی «یوسف ابو دیاب» ۱۲ ساله را در نزدیکی منزلش در محله «عین اللوزه» شهرک «سلوان» در حومه
«بیت المقدس» بازداشت و سوار بر خودروی نظامی، به مرکز پلیس منتقل کردند.

https://shoma-weekly.ir/vd04ga