سیاسی

جهاد علمی نشاط دانشگاه را به ارمغان می آورد

صالح اسکندری گفت: برای نشاط علمی دانشگاه و بروز اتفاق‌ها خوب که همه منتظر آن هستند، باید جهاد علمی کرد. یکی از مهمترین ماموریت های اعضای خانواده بزرگ دانشگاه " جهاد علمی" به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه جهاد علمی با فعالیت های علمی معمول اساتید و دانشجویان متفاوت است، گفت: جهاد علمی چون با خصم و استکبار علمی در جهان امروز مواجه است مستلزم یک دیدبانی و نقشه صحیح است.

اسکندری سند نقشه جامع علمی کشور را بهترین نقشه و دیدبانی در جهاد علمی عنوان کرد و گفت: آموزش الفبای پایبندی به منافع ملی و ارزشهای سیاسی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در کنار اهتمام به روزآمدی در دانش و علوم روز دنیا باید در سرلوحه فعالیت های ما قرار بگیرد.

وی با انتقاد از نگاه مادی به دانشگاه بر رشد کیفی نیز تأکید کرد و گفت: در برخی جلسات که حضور پیدا می‌کنم، گویا در جلسات معاملات ملکی هستم؛ باوجود رشد کمی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تولیدات فرهنگی، علمی و پژوهشی نیز رشد کنیم تا این ذهنیت که دانشگاه آزاد جای دانشجویان تنبل است به‌کلی حذف شود.

سرپرست سازمان رسانه های دانشگاه آزاد با اشاره به شروع مذاکره با سوریه برای احداث دانشگاه آزاد اسلامی؛ فعال شدن این دانشگاه در کشورهای منطقه و مسلمان را موجب برند سازی دانشگاه، انتقال فرهنگ و تمدن سازی دانست.

https://shoma-weekly.ir/qFvVik