سیاسی

جهادی کار کردن یعنی تندتر و دقیق‌تر کار کردن

جهاد یعنی با توکل به خدا و تا حد نهایت توان تلاش کردن. باید تلاش، فعالیت و فکر و ریسک کنیم تا کار پیش برود. یک جایی هم اگر به مانع برخوردیم، خسته نشویم. بنابراین جهادی کار کردن یعنی از حالت طبیعی تندتر و دقیقتر کار کردن و این انتظاری است که مقام معظم رهبری از دولتمردان و همه مردم دارند. امیدواریم ما هم گوش شنوا داشته باشیم و در هر سنگری که هستیم جهادی کار کنیم.
زین العابدین امیری- حدود دو ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد. دو ماهی که صفت جدید را از دنباله نام این دولت حذف می‌کند. دو ماهی که اتفاقات زیادی را هم در بر داشت، چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی. حالا محمد رضا اعتمادیان بعد از دو ماه از عملکرد دولت می گوید و این که چقدر با توصیه های مقام معظم رهبری همخوانی دارد. اعتمادیان هم در دولت رجایی بوده، هم در دولت خاتمی و هم در دولت احمدی نژاد و در دو دولت آخری سمت مشاور رییس جمهور را داشته. گفتگوی «شما» را با اعتمادیان می خوانید.

 

 حضرت آقا در گفتگویی که با دولت جدید داشتند، فرمودند گفتمان اصلی دولت اسلامی خدمت است. به نظر شما این دولت تا اینجای کار موفق شده است به این گفتمان دست پیدا کند؟

از آنچه که از بیانات و موضعگیریهای دکتر روحانی میبینیم واقعاً امیدواریم و از خدا میخواهیم به ایشان کمک کند. نظرم این است که ایشان قصد خدمت دارند و از آنچه که می بینیم و می شنویم، این طور مشخص است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و به وزرا و زیرمجموعههایشان توصیه می کند این خط قرمز را رعایت کنند. از جمله در مورد عفاف و حجاب چند وقت پیش مطالبی را گفت که برایم امیدوارکننده بود .وی به چیزی که چند سال پیش قانون آن در چند ماده ماه‌‌ها روی آن کار و تصویب، اما تا الان به کلی فراموش شده بود، اشاره کرده وگفت: «خوب است به اجرا دربیاید» و وقتی این را شنیدم بسیار خوشحال شدم.

 

 آقا فرمودند در دولت اسلامی باید کار را به صورت جهادی انجام داد. این فرمایش ایشان را به صورت کاربردی معنا بفرمایید.

وقتی میگوییم جهادی، کلمه جهاد از جهد و تلاش میآید. جهاد یعنی با توکل به خدا و تا حد نهایت توان تلاش کردن. باید تلاش، فعالیت و فکر و ریسک کنیم تا کار پیش برود. یک جایی هم اگر به مانع برخوردیم، خسته نشویم. بنابراین جهادی کار کردن یعنی از حالت طبیعی تندتر و دقیقتر کار کردن و این انتظاری است که مقام معظم رهبری از دولتمردان و همه مردم دارند. امیدواریم ما هم گوش شنوا داشته باشیم و در هر سنگری که هستیم جهادی کار کنیم.

 

 دولت فعلی تا اینجای کار این گوش شنوا را داشته است؟

این که در عمل چقدر موفق باشند، هنوز زود است قضاوت کنیم.

 

 قرار بود تیم اقتصادی دولت برای کوتاه مدت هم برنامهای داشته باشد که به مشکلات اقتصادی کشور رسیدگی کند. به نظر شما در این زمینه چقدر موفقیت داشته اند؟

متأسفانه من در این زمینه زیاد وارد نیستم، چون در شورای اقتصادی شرکت نداشتم، ولی همین که قیمت دلار، سکه و زمین کاهش یافت، خود همین دلیل بر این است که انشاءالله دولت موفق خواهد شد تغییرات لازم را انجام بدهد.

 

 آیا فکر می کنید روندی که در چند روز اخیر بوده است، ادامه می یابد؟

اگر به این نحو هم ادامه پیدا نکند، این طور نیست که باز آن بازار داغ سکه، طلا و زمین به همان شکل دربیاید. به نظر من انشاءالله تعدیل خواهد شد.

 

 عملکرد دولت در مقابله با تحریمها را چطور می بینید؟

تصورم این است که کارهایی که تا الان کرده اند انشاءالله مطالعه شده بود و می بینیم دشمن حتی به ظاهر هم که شده یک مقدار عقب نشینی کرده است. انشاءالله این عقبنشینی تا ابد ادامه خواهد یافت.

https://shoma-weekly.ir/keMbJg