سیاسی

جهادگر، مقاوم، ثابت قدم

نکوداشت علاء الدین میر محمد صادقی به همت موسسه فرهنگی رفاه برگزار شد. علاءالدین میرمحمدصادقی متولد ۱۳۱۰ در اصفهان معروف به حاج‌آقا علاء، از اعضای اولیه موتلفه اسلامی و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی است.
نکوداشت علاء الدین میر محمد صادقی به همت موسسه فرهنگی رفاه برگزار شد. علاءالدین میرمحمدصادقی متولد ۱۳۱۰ در اصفهان معروف به حاجآقا علاء، از اعضای اولیه موتلفه اسلامی و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی است.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ایشان به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران رفت.

او همچنین بنیانگذار سازمان اقتصاد اسلامی، صندوقهای قرضالحسنه و صدها موسسه دیگر دینی، مذهبی، علمی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، امدادی و حمایتی است.

در مراسم نکوداشت میرمحمد صادقی که با حضور شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی برگزار شد پیام آِیتالله مهدوی کنی توسط دکتر ناصر باهنر مدیر موسسه فرهنگی رفاه قرائت شد.

آِیتالله مهدوی کنی در این پیام با تأکید بر اینکه بزرگداشت پیشکسوتان و پیشگامان در عرصههای جهاد و مبارزه و فداکاری و چه در سنگرهای فرهنگی و تبلیغی کاری پسندیده و از نظر تربیتی و اخلاقی برای الگوسازی برای نسلهای جدید بسیار مؤثر و مفید است تصریح کرد: یقیناً تأسیس مدارس اسلامی همچون مدرسه رفاه یکی از مصادیق کار فرهنگی و دینی برجسته در عرصه جهاد و مبارزه با نظام جاهلیت شاهنشاهی بود که بایستی از دست اندرکاران این حرکت الهی و جهادی و فرهنگی که در آن وانفسا، فخر فرهنگی و تربیتی نقطه عطفی در دهه 50 بود تبدیل شد و تجارب گران بهای آنها تدوین و برای نسلهای بعدی سرمایه قرار گیرد که یکی از آن سرمایهها شخصیت مقاوم، پایدار و ثابت قدم در این عرصهها یعنی آقای حاج سید علاء الدین میر محمد صادقی است که به تأسی از اجداد طاهرینشان (ع) در نیم قرن گذشته همواره با نهضت روحانیت و مرجعیت و در رکاب حضرت امام خمینی(ره) آماده و در عرصهها حاضر بوده است.

در ادامه پیام آمده است: این تقدیر و تکریم شما را ارج مینهمیم و از زحمات سی ساله ایشان در هیأتمدیره جامعهالامام صادق (ع) نیز تشکر میکنیم.

در این مراسم همچنین دکتر یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران طی سخنانی در این مراسم گفت: آقای میرمحمد صادقی الگو بودهاند و الگو هستند؛ یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه ما الگوسازی و نشان دادن الگوهایی است که بتوانند با نگاه جامعی دنیا، آخرت، اخلاق، سیاست و علم را علنا و عملاً نشان دهند؛ اینکه میشود در یک فضای آشفته و متلاطم با یک اعتقاد کامل به موفقیتهایی در دین، دنیا و آخرت دست یافت.

وی ادامه داد: من افتخار میکنم که در طول 40 سال آشنایی با آقای میر محمد صادقی خدمت ایشان تلمذ کردهام؛ به فرزندانم هم گفتهام که آقای میرمحمد صادقی را الگوی خود قرار دهند.

 خودم هم به واقع از ایشان خط میگیرم و این برادر عزیز ما همچنان که زندگی ایشان نشان میدهد نگاه و رفتار جامعی در دین، دنیا، عقل، سیاست، تدبیر، عاطفه و انضباط داشته و دارند.

محسن رفیقدوست هم در این مراسم گفت: به عنوان شاگرد کوچک آقای میرمحمد صادقی برای صحبت درباره ایشان باید به آیهای اشاره کنم: «و من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه» ؛ مردانی که تجارت آنها را از یاد خدا باز نمیدارد.

وی ادامه داد: خیلی غیر معمول نیست که هرکجا میخواهند مجمع خیری تشکیل دهند از اولین نامها، اسم ایشان است و در مسائلی که باید مطیع رهبر و امام راحل بود ایشان مطیع محض بود.

رفیقدوست در بیان ویژگی دیگر میرمحمدصادقی گفت: او یک فرد سیاسی با اخلاق، سیاسی با تقوا و سیاسیای است که در جلسات اجازه نمیدهد به طرف مقابل جسارت و اهانت شود.

وی در پایان سخنانش به ذکر خاطرهای پرداخت و گفت: روزی در یک مجلس برای امر خیری میخواستیم پول جمع کنیم؛ یک نفر 150 میلیون تعهد کرد، بعد پرسید که سهم من از مدرسه چیست؟

 اگر پسر من مسئول هیأتمدیره خواهد بود، من به تعهدم عمل میکنم. درهمان جلسه من خدمت آقای میرمحمد صادقی که گفتم ایشان تأکید داشت که اگر اسمی از من برده نمیشود من شرکت میکنم
https://shoma-weekly.ir/0Uw3kI