سیاسی

جنگ ما با آمریکا عقیدتی است، نه دیپلماتیک

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: جنگ ما با آمریکایی‌ها جنگ دیپلماتیک و سیاسی و مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست، بلکه جنگ ما با آمریکا جنگ کفر با اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در بیست و هشتمین آیین بزرگداشت رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهدا کازرون که با حضور فرماندار و دیگر مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، بابیان اینکه امام خمینی (ره) با تمسک به تعلیمات معصومین موفق به تشکیل نظام اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی شدند، اظهار داشت: امام راحل دومین بنیان‌گذار نظام اسلامی در طول تاریخ اسلامی است.

وی بابیان اینکه امام با تشکیل نظام اسلامی به معنی حقیقی کار بزرگی را انجام دادند افزود: بدون اغراق کاری که امام راحل موفق به انجام آن گردید معصومین و امامان هم موفق به این کار نشده‌اند؛ نه اینکه بگوییم مقام امام از مقام معصومین بالاتر است، بلکه امام خود را شاگرد امام و معصومین می‌دانست، اما شرایط و زمان اقتضا کرد و امام موفق به تشکیل نظام اسلامی گردید که به‌جز برای پیامبر (ص) و مدت کوتاهی برای امام علی (ع) برای دیگر معصومین مهیّا نشد.

امام‌جمعه کازرون رمز موفقیت امام (ره) را در تشکیل نظام اسلامی دو عنصر توکل به خدا و استقامت عنوان کرد و اظهار داشت: این همان چیزی‌هایی است که قرآن کریم وعده آن را به مؤمنین داده است که به خدا توکل کنند و به راه حق استقامت ورزند که خداوند رسیدن به هدف آن‌ها را آسان می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: امام با توکل به خدا و استقامت در مقابل قدرت‌های جهانی، متکبران و اصحاب زر و زور و تزویر و در مقابل جریان منافق داخلی ذره‌ای کوتاه نیامد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند بابیان اینکه امروز بعضی‌ها برای منافقان دلسوزی می‌کنند که چرا بعد از عملیات مرصاد آن‌ها را اعدام کردند؟ گفت: اگر اعدامی بود با امر امام بوده و امام ذره‌ای در این مسائل کوتاه نمی‌آمد.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به برکت مردم‌سالاری دینی در کشور ما انتخاباتی باشکوه و عظیم برگزار شد که در هیچ دولت غربی با این شکوه برگزار نمی‌شود و این حضور و شورِ اشتیاق، خود آبروی نظام است.

حجت‌الاسلام محمد خرسند یادآور شد: هنوز نتیجه انتخابات مشخص نشده بود که ترامپ وارد عربستان شد و برخی‌ها در داخل گفتند شعار مرگ را حذف کنیم، باوجود اینکه این شعار در قرآن آمده بود؛ اما بعد دیدیم بدترین موضع‌گیری‌های آمریکایی‌ها و نوکران آن‌ها علیه دولت و رئیس‌جمهور شکل گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: این نشان می‌دهد جنگ ما با آمریکایی‌ها جنگ دیپلماتیک و سیاسی و مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست؛ بلکه جنگ ما با آمریکا جنگ کفر با اسلام است.

حجت‌الاسلام محمد خرسند بابیان اینکه آمریکایی‌ها گروه‌هایی مثل داعش و طالبان و القاعده را برای مقابله با ایران به وجود آوردند و در رقابت‌های انتخاباتی خود به این موضوع اعتراف کردند، اظهار داشت: آن‌ها می‌گویند حزب‌الله، حماس و انصارالله که با اشغالگری مبارزه می‌کنند و از تمامیت ارضی، عزت، حیثیت و ملت خود دفاع می‌کنند تروریست هستند و چرا شما از آن‌ها حمایت می‌کنید و اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود دست از حمایت از این گروه‌ها بردارید.

حجت‌الاسلام محمد خرسند تصریح کرد: نیروهای مسلح مقتدر ما به‌اندازه‌ای قوی هستند که اجازه نفوذ را نمی‌دهند، اما نفوذ فکری داریم و باید با آن مبارزه کنیم.

وی بابیان اینکه تحریم‌ها را باید از داخل برداریم و راه نجات از تنگناها و بلاها استقامت و صبر است، افزود: اگر استقامت کنیم به‌جای ذلت، عزیز می‌شویم.

وی با گلایه از لغو حکم انتصاب فردی در یکی از بخش‌های شهرستان کازرون که مسئولیت افتخاری و درجه‌دو و سه به آن سپرده بودند گفت: اینکه کسی در انتخابات طرفدار کاندیدی بوده، نباید ملاک عزل و نصب باشد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه دوران رقابت تمام و رفاقت‌ها شروع‌شده افزود: اگر نظام لطمه ببیند دشمن نه به اصلاح‌طلب رحم می‌کند و نه به اصولگرا؛ پس خط امام و اسلام را بدانید و آن را گرامی بدارید و از نفسانیات و قدرت‌طلبی پرهیز کنید.

https://shoma-weekly.ir/GyLdyV