بین الملل

جنگ عراق یک رویارویی نیابتی با اسرائیل است

دبیر حزب موتلفه اسلامی‌کرمانشاه گفت: جنگ با تروریستها در عراق یک جنگ نیابتی با اسرائیل و سرویس‌های جاسوسی استکبار و به تحریک مفتی‌های دنیا پرست وهابی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامیکرمانشاه گفت: جنگ با تروریستها در عراق یک جنگ نیابتی با اسرائیل و سرویسهای جاسوسی استکبار و به تحریک مفتیهای دنیا پرست وهابی است.

محمد کرمیراد اظهار داشت: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامیکه امروز باعث زانو زدن آرایش ۱+۵ در برابر ایران شده است ناشی از ستون استوار خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه است.

وی افزود: جنبشهای سرسپردهای مثل فتح و جریانهای شکست خورده کمپ دیوید و امثال آن روزگاری نقشه کنترل مقاومت در کشورهای اسلامیو شیعی را در سر میپروراندند اما امروز خود قدرتهای استکباری جهان نیز در برابر ایستادگیها با محوریت ولایت فقیه ناتوان هستند.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: آنچه موجب شکلگیری داعش در عراق شد به بازماندههای حزب بعث برمیگردد، طرفداران صدام در خرابکاریهای داعش و ارتباط با سلفیهای عربستان نقش و در این زمینه نیز سوابقی در کارنامه خود دارند.

تلاش گروههای تندرو برای خنثی کردن اثر بیداری اسلامی

این فرمانده نظامیدوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بیداری اسلامینقش زیادی در پیروزیهای ملتهای مسلمان و مقاومت داشته، گفت: گروههای تندرو اینچنینی برنامههای زیادی برای خنثی کردن این تاثیر داشتهاند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داعش برای بر هم زدن آرامش سوریه تلاش بسیاری کرد، یادآور شد: تحرکات اخیر داعش در عراق با حمایت کشورهای غربی و گروههای تندرو در عربستان انجام شده است.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامیبیان داشت: ساماندهی پسماندههای حزب بعث، گروههای تندرو و سلفیها و تجهیز آنها برای برهم زدن آرامش و امنیت در عراق است.

شکست در سوریه و پیروزی بشار اسد مهر ناکامیبر اقدامات تروریستها زد

دبیر حزب موتلفه اسلامیکرمانشاه همچنین افزود: شکست چندجانبه در سوریه و پیروزی بشار اسد مهر ناکامیبر اقدامات تروریستها و حامیان آنها زد.

کرمیراد تلاش برای گسترش تفکرات غلط و مسموم وهابیت و سلفیت با هزینههای هنگفت را عاملی دانست که برخی افراد سادهلوح فریب بخورند. بنابراین داعش تهدیدی در موضع امنیت داخلی عراق است که بلافاصله دولت اقلیم و گروههای کردی موضعگیری خوبی در مقابل آنها داشتند.

فرمانده سابق قرارگاه جنگهای نامنظم رمضان به استقرار ارتش عراق در نقاط لازم اشاره کرد و ادامه داد: ارتش عراق موفقیتهای خوبی در مقابل داعش و بازپسگیری مناطق مختلف بهدست آورده است و ما معتقدیم پاکسازی درستی در ارتش عراق در مورد برخی از فرماندهان بعثی صورت نگرفته و جنگ روانی نیروهای تندرو، مقداری اوضاع را برای مدت کوتاهی پیچیده کرده است.

کرمیراد به موفقیتهای ارتش عراق و پیشمرگان دولت اقلیم در برابر داعش اشاره کرد و گفت: برادران اهل سنت طی قرون متمادی در کنار کردها و شیعیان در عراق زندگی کردهاند و اینک میبینیم در مقابل داعش با اتحاد لازم موضع خوبی گرفتهاند و از طرفی اگر داعش حتی در فکر حمله به اماکن مذهبی و متبرکه باشد، چیز بعیدی نیست چراکه این گروه منحرف و دیگرگروههای تندرو، سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند و در راستای منافع آنها قدم برمیدارند.

https://shoma-weekly.ir/mi82El