بین الملل

جنگ سبب اتحاد یمن شمالی و جنوبی علیه استکبار شد

پشتیبانی عموم مردم یمن از انصارالله رمز موفقیت بود و همین سبب شده امروز یمن شمالی و جنوبی به اتحادی مثال زدنی در برابر استکبار دست پیدا کنند.
رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به روسیاهی آل سعود و آمریکا در شکست مقابل انصارالله گفت: دست منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به خون مردم آلوده شد و روی بازگشت به این کشور را ندارد و مردم یمن نیز یکپارچه اجازه بازگشت به وی را نمی‌دهند.

حمیدرضا ترقی با تاکید بر اینکه آمریکا و عربستان که به نیابت از آمریکا در یمن تجاوز نظامی به راه انداخت شکست شرم‌آوری خورد، اظهار کرد: جنگ 27 روزه در یمن به لحاظ نوع جنایت و رفتارهای ناقض حقوق بشری و برخلاف قوانین بین‌المللی مشابه رفتار رژیم منحوس صهیونیستی در غزه بوده است.

وی افزود: در جنگ 27 روزه یمن شاهد بودیم که آل سعود که تمامی راهبردهای خود را از آمریکا و اسرائیل دریافت می‌کرده، مدارس، بیمارستان‌ها، مکان‌های زیربنایی و اقتصادی را از یک سو و از سویی دیگر غیرنظامیان، کودکان و مردم بی‌گناه را مورد آماج حملات خود قرار داده و که این جنایات از جنس همان جنایات غزه و مقاومت مردم یمن نیز از جنس همان جنگ هشت روزه و 33 روزه است.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه از شکست شرم‌آور آل سعود در یمن یاد کرد و ادامه داد: همان‌طور که اسرائیل در غزه نتوانست راه به جایی ببرد، امروز هم عربستان و آمریکا از جنگ در یمن نه تنها سودی نبرده‌اند که بسیار متضرر شدند.

ترقی ضمن تشریح اهداف عربستان از جنگ افروزی از یمن گفت: عربستان در حقیقت ضمن اینکه به دنبال بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن بود، می‌خواست سران انصارالله را ترور و پشتیبانی مردم را نسبت به انصارالله قطع و مردم را به تغییر رفتار وادار کند.

وی یادآور شد: عربستان به دنبال این بود تا با حملات نظامی بیشتر تسلط خود را بر یمن افزوده و مانع از پیشروی انصارالله شود که دیدیم این نقشه‌های نقش بر آب شد و انصارلله به حول قوه الهی به نصرتی عظیم در مقابل استکبار دست یافت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از خشم و انزجار مردم یمن نسبت به آمریکا، اسرائیل و آل سعود یاد کرد و ادامه داد: پشتیبانی عموم مردم یمن از انصارالله رمز موفقیت بود و همین سبب شده امروز یمن شمالی و جنوبی به اتحادی مثال زدنی در برابر استکبار دست پیدا کنند.

ترقی تصریح کرد: منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که مهره آمریکا در این کشور بوده نیز به سرنوشتی دچار شد که امروز روی بازگشتن به این کشور را هم ندارد، عربستان به نیابت از آمریکا تلاش خود را برای بازگشت این رئیس جمهور مستعفی به یمن انجام داد اما سرانجام دیدیم که دست منصور هادی نیز به خون مردم یمن آلوده شد و روی بازگشت به این کشور را ندارد و مردم یمن نیز یکپارچه اجازه بازگشت به وی را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: آمریکا و پس از آن عربستان در جنگ 27 روزه یمن بیشترین آسیب و ضرر را متحمل شده و جنگ یمن در حقیقت مایه روسیاهی آنان شد.

https://shoma-weekly.ir/BprBZP