سیاسی

جنگ زرگری نتانیاهو و اوباما ترفندی برای امتیازگیری سیاسی است

این اختلافات اخیر ترفندی برای گرفتن امتیازات سیاسی است، قطعأ این اختلافات واقعی نیست و آنها جنگ زرگری راه انداختند برای به دست آوردن مطالبات صد در صد خود و تحقق اهداف خود علیه ایران.
حمیدرضا ترقی رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» با اشاره به موضوع توافق سیاسی برای مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: قطعا منظور از ایجاد توافق سیاسی همان دو مرحله‌ای کردن مذاکرات است که رهبری انقلاب در خصوص آن هشدارهایی را به تیم مذاکره کننده داده‌اند.

وی در ادامه افزود: توافق سیاسی و توافق فنی هر دو باید به طور هم‌زمان انجام شود و اگر صرفأ طبق خواسته غرب توافق سیاسی مطرح باشد مشخص است که یک توافق دیگری هم در پی خواهد داشت.

ترقی دست‌یابی به همه حقوق هسته‌ای خود و لغر همه تحریم‌ها را از ویژگی‌های یک توافق خوب دانست و عنوان کرد: توافق خوب از سوی مقام معظم رهبری به صورت کاملاً روشن بیان گردیده است، در این توافق حقوق هسته‌ای ما بایدکاملاً رعایت شود، یعنی سایت‌های فردو و نطنز و آب سنگین اراک همچنان به روند خود ادامه بدهند و سوخت تولید شده هم به هیچ وجه از کشور خارج نشود .

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با شاره به اختلافات میان اوباما و نتانیاهو تصریح کرد: این اختلافات اخیر ترفندی برای گرفتن امتیازات سیاسی است، قطعأ این اختلافات واقعی نیست و آنها جنگ زرگری راه انداختند برای به دست آوردن مطالبات صد در صد خود و تحقق اهداف خود علیه ایران.

وی با اشاره به تأکیدرئیس جمهور مبنی بر برداشتن یک جای تحریم‌ها افزود: به طور کلی شاید 70 درصد از تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت به بهانه فعالیت هسته‌ای ایران باشد، بقیه تحریم‌ها به بهانه‌های گوناگون به صورت یک جانبه از سوی آمریکا رخ دادهاست.

ترقی افزود: زمانی که صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای ما برای آژانس و شورای امنیت اثبات شده باشد دلیلی برای باقی ماندن و ادامه این تحریم‌ها وجود ندارد، زیرا اساس و مبنای این تحریم‌ها از بین رفته و باید تحریم‌ها به طور کامل و یکباره برداشته شود .

عضو حزب موتلفه حضور علی اکبر صالحی را به علت تقویت بعد فنی مذاکرات خواند و گفت: حضور ایشان می‌تواند به شفاف شدن ابعاد این توافق کمک کندچرا که برخی مسائل مبتنی بر مشکلات فنی و دقیق مربوط به سانترفیوژها و سایت‌های مربوطه است که در به کار بردن الفاظ یا ادبیاتی که در توافق به کار می‌رود از این رو دیگر بعد ابهامی باقی نمی‌نماند.

ترقی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران به بهانه مسائل موشکی و حمایت ایران از حزب الله و سوریه گفت: دلیل این تهدیدها روشن است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اصل مخالفت غربی‌ها و آمریکا با اسلام و ماهیت انقلاب اسلامی است، غرب با توجه به نفوذی جمهوری اسلامی در منطقه روز به روز تضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: این تهدیدها از سوی غرب طبیعی است چرا که شرایطی کنونی آنها را مجبور می‌کند با ایران به توافق برسند و اگر این توافق صورت گیرد در عرصه بین المللی برای آنها به مثابه یک شکست است و آنها ناچار هستند در افکار عمومی تقریباً موقعیت خودشان را حفظ کنند.

https://shoma-weekly.ir/IuXMSt