سیاسی

جمهوری اسلامی35 ساله

35 سال است دستگاههای استکباری اعم از آمریکا و دیگران، علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران آنچه از دستشان برآمده است، انجام داده‌اند ولی علی‌رغم آنها ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر، ریشه‌دارتر، مقتدرتر و دارای نفوذ بیشتر شده است
حمید رضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند، 35 سال است دستگاههای استکباری اعم از آمریکا و دیگران، علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران آنچه از دستشان برآمده است، انجام دادهاند ولی علیرغم آنها ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی روز به روز قویتر، ریشهدارتر، مقتدرتر و دارای نفوذ بیشتر شده است و انشاءالله این استحکام، این استقرار، این قوت بیشتر خواهد شد.29/10/92

قوت، ریشه، اقتدار و نفوذ، چهار ویژگی مهم پدید آمده برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در طی 35 سال گذشته است.

1-قوت روزافزون نظام جمهوری اسلامی، در کوران 8 سال دفاع مقدس شکل گرفت و با بروز خلاقیتها و ابتکارات بخاطر تحریم دشمن استحکام یافت، نسل جوان رزمنده کشور به فرماندهان استراتژیست تبدیل شدند و استعدادهای نهفته در آن نسل آنچنان شکوفا شد که توانستند به اختراعات و تولیدات و نوآوریهای مهمی در ساخت تسلیحات نظامی دست یابند.

توان دفاعی کشور آنچنان رشد و تقویت شد که امروز جمهوری اسلامی به قدرت اول نظامی و دفاعی منطقه تبدیل گشته است.

برد موشکی ایران دورترین دشمنان جغرافیایی ایران را پوشش میدهد و اجازه تصور و فکر حمله و تهاجم به ایران اسلامی را در ذهن آنها از بین میبرد.

پهپادهای تولید ایران تمام تحرکات دشمنان را در دورترین نقاط تحت نظر داشته و هر گونه تحرک آنها را خبررسانی میکند.

نیروی رزمنده و مدافعان این سرزمین با آموزشها کارآمد و مانورهای متعدد دفاع از این سرزمین را تمرین کرده و به بهترین شکل ممکن آموزش دیدهاند و دلهره و ترس را در دل دشمنان پدید آوردهاند. مقایسه توان دفاعی ابتدای انقلاب باامروز بخوبی قدرت نظام جمهوری اسلامی در سی و پنجمین سال عمرش را نشان میدهد .

2-ریشهدارتر شدن نظام جمهوری اسلامی نسبت به سالهای جنگ و ابتدای انقلاب واقعیتی انکارناپذیر است.

نظام جمهوری اسلامی که ابتدا درختی کم ریشه و جوان بود و در برابر بحرانها و طوفانها و حوادث آسیبپذیر مینمود،با حضور و مشارکت سیاسی مردم در دهها انتخابات و حضور فعال و با نشاط در راهپیماییها و دفاع و حمایت از رهبری و ولایت فقیه، آنچنان ریشه در قلوب ملت دارد که تلاشهای شبانهروزی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن نتوانست ملت را از نظام و انقلاب جدا سازد. اینک جمهوری اسلامی ریشه در دلهای 70 میلیون ایرانی بلکه ریشه در دل تمام آزادیخواهان مسلمان جهان و جبهه مقاومت در برابر امپریالیسم دارد. حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر ریشهدار بودن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نشان خواهد داد.

3- اقتدار نظام جمهوری اسلامی که مرهون خون شهدای گرانقدر انقلاب است. در اثر پایبندی ملت و مسئولان به اصول و مبانی اسلام و انقلاب اسلامی روز بروز بیشتر و منشاء دستیابی کشور به فناوریهای هستهای، نانوتکنولوژی و دیگر علوم و فنون شد و وحدت و انسجام ملی بدان توان افزون بخشید.

اقتدار نظام جمهوری اسلامی که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد با گرایش عمیق و روزافزون نسل جوان به فرهنگ عاشورا هر روز بیشتر شده و حضور گسترده و پرشور مردم در صحنهها اقتدار بدست آمده را حفظ و نگهداری کرده است.

این اقتدار چون درونزا و متکی به ظرفیتها و تواناییهای بالقوه ملت ایران است موجب استحکام ساخت درونی گردیده و چون با ضدیت با نظام سلطه آمیخته شده است روند رو به رشدی را برای کشور و جامعه پدید آورده. این اقتدار تحسینبرانگیز قطعاً به وجود رهبری خردمند و فرزانه انقلاب وابسته است و ملت ایران این عزت و اقتدار را در دهه مبارکه فجر و انقلاب اسلامی مشاهده میکنند و شاهدند که چگونه تمام قدرتهای جهانی در برابر اراده و اقتدار ملت ایران مجبور به پذیرش واقعیت آن هستند.

4-نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، دستاورد دیگر نظام جمهوری اسلامی است.

قدرت مقاومت ملت ایران در برابر زیادهخواهی های آمریکا و بی نتیجه ماندن تلاش غرب برای مهار قدرت نفوذ جمهوری اسلامی، حاکی از این حقیقت است که گسترش نفوذ و هژمونی ایران در میان کشورها و ملتهای بیدار شده عربی امری اجتنابناپذیر است و بدون شک این نفوذ روز بروز افزایش یافته و بعنوان یک واقعیت قابل انکار و رد نیست.

امروز نفوذ ایران در عراق و لبنان و سوریه و افغانستان و پاکستان و حتی آفریقا و آمریکای لاتین واقعیتی است انکارناپذیر بطوری که در بعضی مناطق احساس میکنی در ایران هستی. همین نفوذ است که طرحهای خاورمیانهای آمریکا را به شکست کشانده و امروز بدون ایران، در ژنو2 مذاکرات بی نتیجه میماند، و همه این موارد نشان میدهند که نفوذ ایران و قدرت تأثیرگذاری آن افزایش یافته است و دنیا نمیتواند نفوذ ایران را نادیده بگیرد.

این نفوذ، جمهوری اسلامی ایران را به کشوری مقتدر و دوراندیش و حسابگر و آشنای به قوانین بینالمللی و حلال مشکلات بین دولتها تبدیل کرده و این همان هژمونی رو به افزایش نظام جمهوری اسلامی است که دارد جای قدرتهای بزرگ را در منطقه و جهان بعنوان یک بازیگر خلاق و توانمند و با اقتدار میگیرد، به امید پیروزیهای بیشتر.

https://shoma-weekly.ir/D6tJdV