بین الملل

جمهوری آذربایجان همچنان به دنبال دردسر ترکیه تسلیت آمریکا را نپذیرفت سرقت سلاح از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی جام جهانی بدون سیگار ترامپ برای انتخابات آماده می شود آلمان و ایسلند پیگیر برگزاری نشست شورای حقوق بشر درباره ایران

جمهوری آذربایجان همچنان به دنبال دردسر

جمهوری آذربایجان روز گذشته اعلام کرد که پنج شهروند خود را به اتهام جاسوسی برای ایران در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین این کشور و تهران بازداشت کرده است.

پنج نفر بازداشت شده متهم به جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش آذربایجان از جمله خرید هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی و ترکی و همچنین زیرساخت‌های انرژی این کشور هستند.

ترکیه تسلیت آمریکا را نپذیرفت

ترکیه تسلیت واشنگتن به خاطر اقدام تروریستی در میدان تقسیم را با گفتن این عبارت که آمریکایی‌ها «از تروریست‌ها حمایت می‌کنند» نپذیرفت. سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در این خصوص تصریح کرد: «ما تسلیت ایالات متحده را رد می‌کنیم. اتحاد ما با کشوری که با جیب‌های ترور مراوده دارد باید مورد بحث قرار گیرد.

سرقت سلاح از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی

طی روزهای گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سرقت شبانه ۷۰ هزار گلوله و ۷۰ نارنجک تنها از یک پایگاه نظامی این رژیم خبر داده بودند. در همین‌باره یک ژنرال بازنشسته در گفت‌وگو با شبکه ۱۴ اسرائیل گفت: ماجرای مفقودی سلاح از پادگان‌ها نشان از هرج و مرج است. چیزی که مردم می‌بینند نوک کوه یخ است. فرار از مسئولیت در سطح نظامی و سیاسی وجود دارد. انبوه مهمات به صورت هفتگی از پایگاه‌های ارتش به سرقت می‌رود. حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار سلاح در طول سال‌ها جمع‌آوری شده است، با آنها در خیابان‌ها می‌دوند و در همه جا شلیک می‌کنند.

جام جهانی بدون سیگار

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در اقدامی جالب توجه اعلام کرد: طبق قوانین دولت قطر سیگار کشیدن در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی در ایام مسابقات ممنوع است. پیش از این نیز قطر مصرف نوشیدنی‌های الکلی در مسابقات جام جهانی را ممنوع کرده بود.

ترامپ برای انتخابات آماده می شود

یکی از مشاوران «ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: وی قصد دارد نامزدی خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند.

آلمان و ایسلند پیگیر برگزاری نشست شورای حقوق بشر درباره ایران

همزمان با تداوم حمایت غرب از اغتشاشات، شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ۲۴ نوامبر (سوم آذرماه) نشستی ویژه در مورد ایران برگزار می‌کند. در حالی که مواضع ضد ایرانی غرب به بهانه اغتشاشات و همچنین ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه تشدید شده است، شورای حقوق بشر از برگزاری نشست ویژه درباره ایران خبر داد. شورای حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که این نهاد با توجه به درخواست ارائه شده توسط آلمان و ایسلند و حمایت کافی از این درخواست، شورا یک نشست ویژه درباره اوضاع در ایران برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد حقوق بشری سازمان ملل به دلیل حمایت یک سوم از ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر از درخواست آلمان و ایسلند برای برگزاری نشست ویژه درباره ایران، در تاریخ ۲۴ نوامبر (سوم آذر ماه) این نشست را برگزار می‌کند

https://shoma-weekly.ir/O43fah