سیاسی

جلسات رای اعتماد نشان دهنده آزادی بیان در جمهوری اسلامی/ نباید از فتنه گران با ورود به کابینه تقدیر کرد

افرادی که در جریان فتنه دخالت مستقیم داشته نباید به جای طرد شدن با قرار گرفتن در کابینه مورد تقدیر قرار گیرد زیرا فتنه یک بحث ملی است و مردم نسبت به این افراد بی اعتماد هستند و آنان را جدا از بدنه نظام می دانند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با تهران پرس در خصوص روند بررسی جلسات رای اعتماد وزاری پیشنهادی دولت یازدهم اظهار داشت: خوشبختانه شاهد آزادی بیان در جامعه هستیم.در این برهه از زمان که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی دیدگاه های وزاری پیشنهادی هستند شاهد بیان نظرات نمایندگان به صورت شفاف هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد:بیان افکار و نظرات در خفقان خوب نیست و آزادی بیان باعث می شود که جامعه به سمت پیشرفت حرکت کند و همین امر باعث گردیده است که نمایندگان مجلس با بررسی سوابق وزرای پیشنهادی موافقت و یا مخالفت خود را به صورت علنی و شفاف اعلام کنند.

شجونی با تاکید بر لزوم استفاده نکردن از فتنه گران در کابینه گفت: :اگر فردی در جریان فتنه دخالت مستقیم داشته نباید به جای طرد شدن با قرار گرفتن در کابینه مورد تقدیر قرار گیرد زیرا فتنه یک بحث ملی است و مردم نسبت به این افراد بی اعتماد هستند و آنان را جدا از بدنه نظام می دانند.

عضو جامعه روحانیون مبارز ضمن انتقاد به برخی سخنان نمایندگان مجلس راجع به اتهامات به وزاری پیشنهادی خاطرنشان کرد:بحث حضور در فتنه باید توسط یک مقام قضایی و در دادگاه ثابت شود و نمی توان بدون ادله کافی به این افراد تهمت زد.

وی در پایان اضافه کرد:در کشوری که نظام آن مدیون امام و خون شهدا است تهمت زدن و مخالفت کردن بدون ارائه دلائل کافی یک نوع گناه و آبروریزی است که این امر بر خلاف بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ آبروی مومن است.

https://shoma-weekly.ir/Oj5XDh